کد مطلب: ۴۷۱۱۹۸

سیگنال مثبت دوم برای بورس / افزایش حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاری

سیگنال مثبت دوم برای بورس / افزایش حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاری

حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، به ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران، سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق­‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌­ها و نیز واحدهای صندوق‌­های سرمایه‌گذاری را تغییر داد.

به این ترتیب، در جدیدترین مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد.

بر اساس این گزارش، سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.

در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مردادماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق‌ها به ۵ درصد کاهش یافت.

امروز و در جلسه‌ای که هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه، برگزار کرد، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کلاه قرمزی

    خودتون رو گول نزنید.شنبه اگر مثبت باشه،از روز بعدش تا چهارشنبه منفی میشه!!!/

  • علی

    سلام
    من یه تازه وارد حدودا ۶ماه پیش وارد بورس شدم الان تو ضررم ولی نمی فروشم . چون می‌دونم بقیه دوستان و سایر اقشار هم ضرر میکنم.دوستان به خدا اگه یکی دو روز صبر کنید و سهامتون رو نفروشید ، باور کنید سهامتون از دوشنبه ؤ سه شنبه میره بالا.
    فقط نفروشید سهامهاتون رو.چون حقوقی ها با کمترین قیمت میخرن از شما و دوباره بعد دو سه روز دیگه با دو سه برابر دیگه اگه فروشنده باشن!؟ میفروشن به خودتون

  • سعید

    جریان مشکوک آقای زنگنه است که میخواد بورس رو زمین بزنه میخواد بورس زمین بخوره درنهایت شرکت های پالایشی رو مردم نخرن در نهایت با واسطه دوستان پالایشگاهها رو بالا بکشه مردم شما رو بخدا etf پالایشگاهها رو بخرید حداقل یک سال نگهدارید ببینید چه سودی میکنید

  • علی پاینده

    ما منتظر شلخص ۳ میلیونی هستم هیچ جا نمیریم همینجا هستیم هر کی موافقه مثبت بزنه الله یارتون????

  • ناشناس

    وزیر اقتصاد بجای اینکه هر روز ضریب اعتبار کارگزاریها را بالا و پائین کنه و سقف صندوق ها را تغییر بده و تلاطم در بازار سرمایه ایجاد کنه بره تورم افسار گسیخته را کنترل کنه .

    • ناشناس

      این خبر یعنی چی که سقف سرمایه گذاری صندوق ها به ۱۵ درصد افزایش یافت؟

  • رضا

    سلام خدمت همه من تازه ۲ ماه به جمع شما اضافه شدم ماه قبل یه سیو سود زدم و بعدش هم توی کف بازم خرید کردم الان حدود ۱۰ روزی میشه که توی ضررم اما تا ثابت شدن بازار نمیفروشم ان شاالله بازار بازم صعودی میشه الان چاره کار فقط نفروختن و صبر سهام که تاریخ انقضا نداره البته اگه بازم پول دستم بیاد میخرم که سر به سر سهام هامو بیارم پایین ممنون از صبرتون ان شاالله همه پرسود بشیم بزودی

  • رضا

    با سلام خدمت همه خبر خوبیه اما اگه منو شما نفروشیم و بازار صعودی بشه

  • ناشناس

    سلام ۱۵درصد به ضررسپروه صندوق هست یا نه

  • ناشناس

    واقعا چرا مسئولین بورس اینقدر با سرمایه های مردم بازی میکنند. تصمیم اشتباه کاهش سقف سرمایه گذاری صندوقهاای با در امدثابت به 5% تصمیمی بسیار غلط بود . الان هم امده اند این میزان را به 15% افزایش داده اند. شل کن سفت کن های سازمان بورس نشان بی تدبیری مسئولین بورس بوده و معلوم میشود ایشان پیش بینی نتایج تصمیمات غلط خودشان را نکرده اند.

  • ناشناس

    تازمانی دولت پول نریزه توبورس بازار همین چوری هست