کد مطلب: ۴۱۸۱۸۱

سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی قیمت سکه

سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی قیمت سکه

افت بهای جهانی فلز گرانبها را باید یکی از عوامل فشار بر قیمت سکه و ایجاد واگرایی قیمت در بازار داخلی طلا و ارز قلمداد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت ارز و سکه روز گذشته افزایش یافت و سکه امامی رقم چهار میلیون و 570 هزار تومان را تجربه کرد که در این زمینه دنیای اقتصاد روند این دو بازار را پیش‌بینی کرده که در ادامه می‌خوانید.

سکه‌بازان طی فصل پاییز در تعقیب دلار به حرکت خود ادامه دادند. قیمت هر سکه طرح جدید در سه‌ماه اخیر همسو با روند صعودی دلار، رشد 12 درصدی را به نمایش گذاشت و طی روز گذشته به سطح 4 میلیون و 550 هزار تومان دست یافت.

اما چنان‌که ملاحظه می‌شود سکه در مقیاس فصلی از دلار جا مانده است. افت بهای جهانی این فلز گرانبها را باید یکی از عوامل فشار بر قیمت سکه و ایجاد واگرایی قیمت در بازار داخلی طلا و ارز قلمداد کرد.

قیمت هر اونس طلای جهانی در سه ماه گذشته با کاهش بیش از ۵/ ۲ درصدی اهرم فشاری بر بهای داخلی این فلز شد و نگذاشت سکه در سال ۹۸ از زیان به در‌آید.

20 03 5

برآیند صفر صعودهای جبرانی دلار

پاییز برای دلار هم ماه پرفروغی بود. شاخص ارزی کشور در این فصل رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

البته نرخ دلار از ابتدای سال‌جاری برای دو فصل پیاپی عقب‌نشینی کرده بود و حتی در میانه‌های آبان کانال ۱۰ هزار تومان را لمس کرد. اما تقاضای تجاری (موعد تسویه‌حساب تجار با شرکت‌های خارجی) از نیمه دوم پاییز افزایش یافت و دلار را از رکود ۶ماهه درآورد.

در این میان، موج نارضایتی‌های اجتماعی آبان‌ماه هم به بازار ارز سرایت کرد و در کنار برداشت‌های تورم‌زا از بودجه دولت، موقعیت دلار را در کانال ۱۲ هزار تثبیت کرد و باعث شد دلار چندین بار به محدوده ۱۳ هزار تومان سرک بکشد و آخرین روز کاری فصل پاییز را نیز با نرخ ۱۳۱۵۰ هزار تومان سر کند.

20 02 6

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.