کد مطلب: ۳۷۲۵۵۲

محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ریزش شاخص کوتاه‌مدت است / شاخص بورس برمی‌گردد

ریزش شاخص کوتاه‌مدت است / شاخص بورس برمی‌گردد

محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: خبر مربوط به تحریم‌های جدید و معافیت‌های نفتی جو روانی بدی را در بازار سهام به وجود آورده اما به نظر می‌رسد وضعیت به همین منوال باقی نمی‌ماند. وضعیت ریزشی بازار ناشی از هیجان سهام‌داران است. طی روزهای آینده شاخص کل بورس روند صعودی به خود خواهد گرفت.

بازار سهام که در هفته گذشته با بازدهی مطلوب هشت درصد همراه شده بود، از روز گذشته روند نزولی به خود گرفته و با ریزش شدید شاخص کل بورس همراه شده است.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص علت ریزش اخیر بورس می‌گوید: خبر مربوط به تحریم‌های جدید و معافیت‌های نفتی جو روانی بدی را در بازار سهام به وجود آورده اما به نظر می‌رسد وضعیت به همین منوال باقی نمی‌ماند.

وی ادامه می‌دهد: وضعیت ریزشی بورس ناشی از هیجان سهام‌داران بوده و به نظر می‌رسد منفی بودن بازار دوره کوتاه‌مدتی بوده و بعید می‌دانم اتفاق خاصی بیفتد. طی روزهای آینده شاخص کل بورس روند صعودی به خود خواهد گرفت.

خادمی می‌افزاید: تحریم نفتی به نفع اقتصاد کشور نیست اما از طرفی چون موجب افزایش قیمت دلار می‌شود و در بازار تورم ایجاد می‌کند، به نفع برای بازار سرمایه خواهد بود. جو منفی حاکم بر بازار ناشی از هیجان بوده و بازار سرمایه وضعیت نامطلوبی ندارد و تحریم‌ها در کوتاه‌مدت و میان‌مدت تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.