کد مطلب: ۴۴۷۳۳۸

ترکان:

شاخص بورس حباب ندارد

شاخص بورس حباب ندارد

مشاور سابق رئیس جمهوری گفت: در برخی از سهم‌ها، قیمت‌ها غیرمنطقی و به صورت حبابی رشد کرده‌اند اما جریان کلی معاملات و شاخص بورس حباب ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهوری اظهار کرد: در بازار شاهد تعدادی از سهام هستیم که قیمت آنها از طریق بازارسازی افزایش پیدا کرده‌اند؛ مسئولان بورس باید از طریق نظارت‌هایی که انجام می‌دهند اینگونه سهم ها را تحت کنترل قرار دهند.

وی به روند معاملات این روزهای بازار سهام اشاره کرد و گفت: اکنون بازار طلا، ارز و مسکن در وضعیتی نیستند که بتوانند نقدینگی‌های سرگردان در کشور را به سمت خود جلب کنند.

ترکان ادامه داد: با توجه به روند خوبی که بورس در سال ٩٨ از خود نشان داد و نیز به دلیل رکود موجود در بازارهای موازی، سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند تا سرمایه‌های در اختیار خود را به سمت بورس سوق بدهند؛ تاکنون هم بازدهی خوبی را از این بازار کسب کردند.

مشاور سابق رئیس جمهوری اظهار کرد: رونق بازار بورس، جذب سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه و ورود گسترده نقدینگی به این بازار به نفع کشور خواهد بود و از این طریق شاهد اتفاقات خوبی در کشور و اقتصاد کشور خواهیم بود.

ترکان بیان کرد: اگر سرمایه‌ها وارد بورس شوند شاید به دلیل برخی از ریسک‌های موجود سود کمتری را کسب کنند اما ارزش آنها حفظ خواهد شد و از اطمینان خاطر بیشتری نسبت به سایر بازارها برخوردار است.

وی گفت: هر چه تورم در کشور افزایش یابد افراد به دنبال بازاری می‌روند که بتوانند ضمن حفظ ارزش سرمایه‌های خود به کسب سود بپردازند، در این زمینه بورس از جمله بازارهایی است که می‌تواند به خوبی به حفاظت از پس اندازهای مردم بپردازد.

ترکان به آزادسازی سازی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: آزادسازی سهام عدالت که با تصمیم رهبر معظم انقلاب صورت گرفت اقدام بسیار خوبی بود تا سهام را به صاحبان خود تحویل دهند، در مورد این سهام مردم باید تصمیم‌گیری کنند و به تصمیم نهایی در مورد معامله، داد و ستد یا نگهداری آن برسند.

مشاور سابق رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بزرگ شدن بازار سرمایه به عنوان اتفاقی مثبت برای کشور تلقی می‌شود، گفت: برخی از خبرسازی‌های غیرواقعی از سوی افرادی که به دنبال دشمنی با این بازار هستند می‌تواند به منظور جلوگیری از رونق معاملات بورس، ضربه‌ای را به این بازار وارد کند.

وی به تاثیر این اتفاق در رونق بازار بورس اشاره کرد و گفت: آزادسازی سهام عدالت منجر به تقویت و افزایش داد و ستدهای بورس می‌شود، در صورت انجام داد و ستد سهام عدالت معاملات افزایش می یابد که این موضوع به نفع بورس خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    بورس دیگر معنای تکنیکال و تحلیل و اهداف و نمودار ندارد

  • حسین

    حباب فقط در بازار خودرو و مسکن است

  • ناشناس

    بالاخره ی نفر بدونه اغماض حقیقت رو گفت