خبر فوری:

کد مطلب: ۳۵۵۲۰۲

کارنامه بازار سرمایه در روز ششم اسفند ماه سال ۱۳۹۷

بورس همچنان می‌تازد / فلزی و بانکی‌ها پیشروهای بازار

بورس همچنان می‌تازد / فلزی و بانکی‌ها پیشروهای بازار

امروز نیز بازار سهام به لطف افزایش رشد قیمت‌های جهانی و نرخ ارز با رشد شاخص کل همراه بود و سهام‌داران به سمت معامله سهام شرکت‌هایی رفتند که فروش آن‌ها وابسته به قیمت‌های جهانی و قیمت ارز است. گروه‌های فلرات اساسی و بانکی، برترین گروه‌های صنعتی امروز بازار سهام بودند.

همانطور که کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بورس در هفته جاری به صعودی بودن شاخص اشاره کرده بودند، امروز نیز بازار سهام با رشد شاخص کل همراه بود.

سهامداران به سمت معامله سهام شرکت‌هایی رفتند که فروش آن‌ها وابسته به قیمت‌های جهانی و قیمت ارز است.

شاخص کل بورس ، در جریان معاملات امروز با رشد 763 واحدی معادل 0.4 واحد درصد در سطح ۱۶۶ هزار و 793 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، ششم اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 218 هزار معامله به ارزش 872 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 638 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های فلرات اساسی و بانکی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه فلرات اساسی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 83 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

شاخص بورس در 6 اسفند 97

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه قند و شکر و سایر معادن و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی بودند.

شاخص بورس در 6 اسفند 97

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولاد، وبملت و فملی و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای شبندر، شپنا و تاپیکو بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 3.7 میلیارد تومان متعلق به نماد غبشهر و بیشترین عرضه نیز با 2.7 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

شاخص بورس در 6 اسفند 97

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 19 واحدی در سطح دو هزار و 71 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

روز گذشته نرخ دلار آزاد از نرخ صرافی ملی ایران فاصله گرفت و برای کاهش این شکاف، قیمت عرضه صرافی ملی و صرافی‌های بانک‌ها از 12500 تومان به 13650 تومان افزایش یافت، از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار جهانی امروز تغییرات خاصی نداشت. این موارد موجب شده سهامداران به سمت معامله سهام شرکت‌هایی بروند که فروش آن‌ها وابسته به قیمت‌های جهانی و قیمت ارز است.

در گروه بانکی باز هم ادامه شایعات مربوط به تسعیر نرخ ارز 8500 تومانی موجب شد برخی نمادهای این گروه از جمله وبملت با افزایش تقاضا مواجه شوند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، با شروع مثبت نفت برنت، معاملات کم حجمی در دامنه منفی شکل گرفت که در میان آن‌ها نمادهای شاوان و شبریز با افت بیش از سه درصد مواجه شد.

در گروه انبوه‌سازی نیز سهام‌داران از عمده نمادهای این گروه استقبال کردند، به‌طوری که نماد وساخت با صف خرید سه میلیونی همراه شد.

همچنین در گروه خودرویی معاملات پرهیجان دنبال نشد و اکثر نمادهای این گروه در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.