کد مطلب: ۳۰۴۱۰۳

شاخص از کانال ۱۶۸ هزار واحدی هم عبور کرد؛ علت چیست؟

شاخص از کانال 168 هزار واحدی هم عبور کرد؛ علت چیست؟

شاخص کل بورس در دو ساعت اول جریان معاملات امروز با رشد بیش از سه هزار واحدی به کانال 168 هزار واحد وارد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از رکوردشکنی‌های پی در پی شاخص بورس امروز نیز این شاخص رکورد جدید دیگری به ثبت رساند. هنوز دو ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه نگذشته بود که بورس تهران شاهد رشد بیش از سه هزار و 100 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 168 هزار واحدی بود.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای اخابر، شنفت، حکشتی، وخارزم، شوینده، قشرین، شپنا، دزهراوی، ملت، پکرمان، وکار، ونفت، فولاژ، همراه، بترانس، بکاب، کهمدا، پتایر، سهگمت، بنیرو، تاپیکو، تپمپی، شفارس، غبشه، ثاژن، حفاری، سکرد، ددام صفوف خرید تشکیل شده است.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «فارس، شپنا، همراه، فولاد، اخابر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «شبندر، بفجر، خساپا، شیراز، پارسان» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبصادر، وتجارت، ثمسکن، وصندق، بترانس» بوده است و نمادهای «وپست، وخارزم، وسینا، حکشتی، پردیس» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

باز هم اخابر درصدر صفوف خرید بازار امروز

اخابر باز هم در صدر صفوف خرید بازار امروز سرمایه است. به نظر می‌رسد نسبت قیمت به درآمد مناسب و ارزش بالای دارایی‌ها از دلایلی است که این دو نماد همراه و اخابر کم ریسک را مورد توجه سهامداران قرار داده است.

تشکیل صف خرید برای نمادهای ومعادن و وامید

بررسی‌ها حاکی از آن است که در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نماد وامید صف خرید تشکیل شده است. از نگاه برخی کارشناسان، دلیل آن این است که نماد ومعادن شفاف‌سازی کرده است. در این شفاف‌سازی آمده که این مجموعه نیروگاه شاهرود را خریداری کرده و از این طریق هزار میلیارد تومان دارایی به این مجموعه اضافه شده است. همچنین اعلام شده که این مجموعه خریدار بلوک وامید خواهد بود و این خبر خوبی برای نمادهای ومعادن و وامید است.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سرمایه حدود 100هزار تن محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شده که این موضوع باعث اقبال سهامداران به نماد فولاد در بورس ارواق بهادار شده و تا به این لحظه ورق گرم فولاد تا 81400 تن عرضه و قیمت تا 4200 تومان هم رقابتی شده است.

دلایل پیشتازی فارس و شپنا

به گفته معاملگران بازار سرمایه، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای تولیدکننده آلومینیوم، روی، سنگ آهن و فولاد به این دلیل مورد اقبال سهامداران قرار گرفته‌اند که قیمت جهانی فلزات اساسی و کانه‌های فلزی افزایش پیدا کرده است.

به عبارتی خبر اعمال تعرفه ۱۰ درصدی برای ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی از سوی آمریکا باعث کاهش ارزش دلار و بهبود بازارهای مالی و افزایش قیمت‌های جهانی فلزات پایه شده است.

در جریان معاملات امروز بازار نمادهای پترویی از جمله فارس مورد استقبال سهامداران به دلیل افزایش مجدد قیمت جهانی اوره و متانول است، اما همچنان تردید و ابهام از افزایش نرخ خوراک در نحوه معاملات مشهود است. انتظار می‌رود که با انتشار گزارش‌های ماهانه و شش ماهه شرکت‌ها مجدد معاملات این گروه رونق پیدا کند. همچنین در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، انتظار سهامداران از آزادسازی محصولات اصلی پالایشگاهی و انتظار از جهش سودآوری این صنعت همچنان این گروه را مورد اقبال قرار داده است.

مجید مویدی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلیل رشد بیش از سه هزار واحدی شاخص کل بورس در دو ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: نزدیک شدن به انتشار گزارش‌های ماهانه و شش ماهه عملکرد شرکت‌های بورسی عامل رشد بیش از سه هزار واحدی شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شده است. احتمالا گزارش‌های خوبی از سوی شرکت‌های بورسی ارائه می‌شود به همین جهت سهامداران اقدام به خرید سهام کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.