خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۴۴۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس روز دوم ۱۴۰۰ را قرمز به پایان رساند / نماد شستا بازار را منفی کرد؟

بورس روز دوم ۱۴۰۰ را قرمز به پایان رساند / نماد شستا بازار را منفی کرد؟

بازار سهام در دومین روز از معاملات سال ۱۴۰۰ را با یک روند مثبت آغاز کرد اما با گذشت چند ساعت از معاملات روند منفی بازار آغاز شد و در پایان معاملات شاخص دو هزار و ۷۰۰ واحد کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در جریان معاملات امروز (هشتم فروردین) با یک حرکت نوسانی همراه بود. در ابتدای معاملات شاخص کل و شاخص هم‌وزن با یک عملکرد مثبت همراه بودند اما با گذشتن از آغاز معاملات رفته رفته حجم تقاضا کاهش یافت و با افزایش صف‌های فروش شاخص بازار منفی شد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با وجود اینکه در آغاز معاملات با رشد یک هزار و ۵۰۰ واحدی همراه بود اما در پایان معاملات با افت دو هزار و ۷۰۰ واحدی روبه‌رو شد و به کانال یک میلیون و ۳۰۶ هزار رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن همچون روز گذشته با یک عملکرد مثبت روز دوم معاملاتی سال جدید را به پایان رساند.

1111111 1

ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش داشت و همین مساله نشان دهنده وجود برخی از رفتارهای هیجانی در بازار است. کارشناسان معتقدند روند معاملات بازار امروز با توجه به بسته بودن نماد شستا در ابتدای معاملات و سپس باز شدن این نماد تحت تاثیر قرار گرفته و روند نوسانی بازار تا حدودی به عملکرد این نماد وابسته است. همچنین مشخص است که شستا در روند بازار امروز با وجود منفی شدن شاخص در پایان معاملات، بیش‌تر از هر نمادی تاثیر مثبت در بازار داشت.

نمادهای خودرویی که در ابتدای معاملات با افزایش حجم تقاضا همراه بودند با گدشت زمان جای خود را به صف‌های فروش نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و فارس دادند و روند بازار را با یک روند نوسانی همراه کردند و در نهایت موجب افت دو هزار واحدی شاخص کل شدند. همچنین تعداد نمادهای منفی در بازار امروز به بالای ۲۵۰ نماد رسید که با توجه به تعداد نمادهای مثبت و منفی در ابتدای معاملات که نمادهای منفی به ۱۸۰ نماد نمی‌رسید، تعداد قابل توجهی است.

2222

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین فهمی

    سلام جایزه (جریمه) نماد آوا نوین چرا بعداز گذشت ۴ماه از بازگشایی در پرتفوی قرار نمیگیرد جایزه ای اصل پول فعالین است شایدهم مالیاتش پرداخت شده اینست عدم اعتماد دنبال بیرون نگردید.

  • ناشناس

    این چه سیاست فریبکارانه ای است که دولت پیش گرفته افزایش سرمایه یعنی بی ارزش شدن سهام و ضررملتو به اوج رسانده شستا۶تومنی هزارمیشه و کارشناسها دراسفند هزارگفتند فصل مجامع وسود شرکتها عملا هیچ شرکتی سودنداده وضررها رابیشترکرده شستا ۵سال طول میکشه ۳یا۴هزاربشه .

  • غلامرضا

    افزایش سرمایه میشه شستای ۶تومنی هزار و۶سال طول میکشه ۳هزاربشه کارشناسان میگفتنداسفند شرکتها ارزش وسود میدن کدام ارزشمندی .یکساله شستا درضرردهی است .

  • ناشناس

    روز اول هم قرمز بود , دستکاری کردن بزور سبز شد ,
    تا پول برداشته شده برنگرده بورس درست نمیشه , تا دولت با پول زیاد وارد بورس نشه , این حقوقی های از خدا بی خبر دست از فروش آبشاری در روزهای سبز بازار برنمیدارن.البته مردم هم ترسیدن و دارن میفروشن که حق دارن

    • ایهان

      آقا اجازه بدین ۹۰ هزار میلیارد تومان را از ۱۱نفر بگیریم آنوقت همه را وارد بورس میکنیم تا وضع ضرر دیده ها بهتر بشه بابا شماها زیاد عجله می کنید نمی گذارید ماکارمونو درست انجام بدیم

  • ناشناس

    دیروز رو گردن حقیقی ها و سهامدارن خرد گذاشتند , امروز رو گردن شستا , چقدر این حقوقی های بزرگ دولتی خوبن??

    • ایهان

      از خوبی حقوقی و دولتی نگو اینها آنقدر خوبن تو هیچ کجا دنیا نمونه شون پیدا نمیشه برای همین هست پولهای ملت را بردن وخوردن

  • ناشناس

    علت منفی بورس اینه که قبلا مردم هجوم می اوردن و سهم میخریدن اما اکنون مردم اعتماد ندارند به خاطر افت پارسال .وحقوقی ها هم که انگار کارخانه سهم سازی دارند و هرچه میفروشند تمام نمیشود .به نظرم به جای کار ایراد داره شاید سازمان بورس نظارت نداره و حقوقی ها ی شرکت ها الکی الکی تعداد سهامهاشون را اضافه میکنند و با هر قیمتی می فروشند .!!!خود رو 300ملیارد سهم !!!تا کی وسوسه نشن و هی بفروشن .چه خبره

  • ناشناس

    دوستان یه سوال دارم چرا سهام های جایزه وبملت بعد افزایش سرمایه به پرتفو سهام عدالتی ها اضاف نکردن؟؟از کجا پی گیری کنیم؟؟

  • بورسباز

    آقای دهنوی ضرر و زیان مادی و معنوی سهامداران به جای خود
    دیگه چرا نقد شوندگی رو با این دامنه نوسان از بین بردی؟؟
    فقط به خاطر ایجاد یک شاخص مصنوعی و نمایش مضحک که بگی بورس بازدهی منفی نداشت؟؟
    نقد شوندگی مهمترین اصل ایجاد اعتماد در یک بازار سرمایه س و وقتی من سهامدار ببینم احتمال درگیر شدن سرمایه م در صف فروش به مدت یکی دوماه هست جرات خریدن سهمی رو ندارم
    بازارگردانهای رئیس پیشین هم که ماشالله خوابشون برده و در اکثر نمادها هیچ خریدی ندارن و فقط اگر احیانا صف خریدی ببینن فورا عرضه میکنن
    حقوقیهای خود شرکتها هم از لج بازارگردانهای تحمیلی به اونها دست به خرید نمیزنن
    خواهشا دست بردارید از قوانین شبانه و دستکاریهای سلیقه ای
    اینجوری پیش بره بورس رو نابود می کنید

  • ناشناس

    نه تنها ضرر جبران نمیشه بلکه اصل پول مردم ونگه داشتن واستفاده میکنند

  • فرهاد

    باید به شستا و خودرو به طور ویژه رسیدگی کنن

    • ایهان

      فرهاد جان من هم شیرینم هر چی شما بگید