خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۱۳۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز / مثبت شدن شاخص هم‌وزن بعد از یک هفته

بازگشت تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز / مثبت شدن شاخص هم‌وزن بعد از یک هفته

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام، تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و شاخص هم‌وزن بازار بعد از یک هفته مثبت شد و این نشان از کلیت مثبت بازار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جو هیجانی بازار به نوعی در هفته گذشته تخلیه شد و این هفته با متعادل شدن روند عرضه و تقاضا شاهد مشارکت بیشتر برای خرید هستیم.

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار با صعود بیش از 2 درصدی به یک میلیون و 535 هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز بعد از یک هفته حدود نیم درصد رشد داشت، اما هنوز 40 درصد سهم‌های بازار سهام در مدار منفی و صف فروش هستند.

بازار 12

در ادامه روند معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی، پالایشی‌ها و فلزات اساسی در مدار مثبت معامله می‌شوند و بازار تحث تاثیر همین نمادها مثبت شده است.

از طرفی جو روانی مثبت نیز روی روند صف‌نشینی بازار تاثیر داشت و حمایت حقوقی‌ها در برخی نمادها و جمع کردن صف‌های فروش باعث شد تا سهامداران حقیقی نیز به بازار سهام پول تزریق کنند.

شروع بازار 12

نمادهای فولاد، فملی و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند، همچنین به نظر می‌رسد این هفته بازار سهام روند خوبی دارد و از اواسط هفته به دلیل شروع کار بازیگردان‌ها و حمایت انها از بازار وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

اما باید توجه داشت که پیش‌بینی‌ها حاکی از نوسانی بودن بازار سهام تا انتخابات امریکا است و به نظر می‌رسد شاخص کل بین یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 700 هزار واحد نوسان داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت ها واقعا جذابن و مناسب واسه خرید.

  • ناشناس

    باسلام.بازار بورس تا دو هفته مثبت و سبزه.و بازار طلا و دلار تا دو هفته ریزشی میباشد.احتمال این که رئیس جمهور آمریکا و بانوی اول آمریکا هم در این دو هفته از این بیماری کشنده کرونا نجات پیدا بکنند خیلی کم است.باتشکر

  • ناشناس

    به به امروز روز بورس است
    انشالله کل هفته سبز سبز

  • سادهترین دوستان بورسی هستند

    وقتی میگن بورس ایران حباب است فقط میخندین بورس امریکا و اروپا ریخت ولی بورس ایران رو به صعود از این به بعد هر باری که بورس ریخت گلایه نباید بکنید سهام شرکت های ورشکسته رو خریدین خوشحال هم هستین

    • ناشناس

      ۹۰ درصد شرکتها سودده هستند وگرنه چطور سودنقدی میدهند یا طرحهای توسعه اجرا میکنند مصرف بنزین و بقیه کالاهای مصرفی با جمعیت افزایش پیدا میکند و امکان واردات هم با تحریم نیست این کالاها از کجا میاد! ؟
      حرف بیجا ممنوع!

  • سیروس

    دوستان عزیزم تجربه بیش از ده ساله خودم در بازار سرمایه رو خدمتتون میگم. دلار بالا رفته و سهم پایین اومده و این یعنی اختلاف ارزش دلاری سهام به حداکثر رسیده و به اصطلاح فنر بورس تا انتها جمع شده. منتظر رها شدن این فنر و رشد شارپی قیمت سهم باشید طوری که همه متعجب میشن ولی این واقعیت بازاره. مثلا نمیشه طلا گرون بشه ولی نقره پایین بیاد! مسکن، طلا، ارز و بورس همبستگی کامل دارند و فقط با یه تاخیر زمانی روی هم تاثیر میزارن. همگی موفق و پرسود باشید.

  • ناشناس

    بیا بیرون از صف فروش بیسواد

  • ناشناس

    یعنی یکدفعه همه با هم میرن تو صف فروش، بعد یکدفعه همه با هم میرن تو صف خرید

  • علیرضا

    زمان سرمایه گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده است به دلایل ذیل :
    1. افزایش حجم نقدینگی
    2. افزایش قیمت های جهانی
    3. افزایش سطح تورم
    4. افزایش نرخ ارز
    5. تقویت بازارگردانی
    6. ممنوعیت معاملات الگوریتمی
    7. محدود شدن سفته بازی
    و از همه مهمتر
    8. انتشار گزارش های مالی شش ماهه شرکت ها

  • ناشناس

    امروز مرگ بر امریکا یعنی همایت از سهام تولید کننده داخلی

    • ناشناس

      دقیقا…
      یه عده تند تند دلار میخرن بعد میگن عه همه چی گرون شد! شما که گفتید تحریم‌ها کاغذ پاره هست! یعنی اینا عقلای عالم هستن… از اونور…

    • ناشناس

      حمایت

  • ناشناس

    افزایش شدید تقاضا برای سهام را بزودی شاهد خواهیم بود که بعلت افزایش شدید ارزش ذاتی سهام شرکتها ست .
    بصورتیکه چند وقت دیگه سهام برای خرید در بازار یافت نمیشود !!!
    پیش بینی رشد شاخص تا 4 میلیون واحد تا پایان پائیز امسال میباشد !