کد مطلب: ۴۸۱۳۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا چه می‌شود؟ / آیا حقوقی‌ها باید از بازار خارج شوند؟

بورس فردا چه می‌شود؟ / آیا حقوقی‌ها باید از بازار خارج شوند؟

شاخص کل بازار سرمایه طی هفته گذشته ۶.۸ درصد افت کرد و حتی در روز چهارشنبه وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شد. اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش تقاضا از طرف حقیقی و خرید حقوقی‌ها صف‌های فروش جمع شد و بازار روز چهارشنبه به تعادلی نسبی رسید. بازار سرمایه فردا چه روندی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند نزولی بازار سهام در هفته اخیر باعث گسترش بی‌اعتمادی در میان سهامداران حقیقی شد و تصمیمات حاشیه‌ساز مانند ممنوعیت نوسان‌گیری نیز نقش کم‌رنگی در این روند نزولی نداشتند.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد فشار عرضه در بازار تا حدی تخلیه شده است و فردا مانند هفته گذشته از سمت عرضه فشاری به بازار نخواهیم داشت، اما یکی از دلایل صف‌نشینی و افت شاخص کل بازار ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه بود که باعث خروج سرمایه از بازار سهام شد.

او در رابطه با حمایت از بازار گفت: بازار هفته گذشته نیز از طرف حقیقی‌ها به تعادل رسید و حقوقی نقش چندانی نداشت و به نظرم حقوقی‌ها باید از بازار خارج شوند زیرا ضرری که بازار وارد می‌کنند در طولانی مدت بیشتر از سود آنها است و از این به بعد حقوقی‌ها به درد بازار نمی‌خورد.

او در رابطه با حمایت از بازار سهام گفت: حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام فقط به نفع خودشان است و فعلا فکر نمی‌کنم اصلا پولی برای حمایت درست از بازار داشته باشند. اما منابع صندوق توسعه نیز فعلا به بازار تزریق نمی‌شود زیرا این منابع به صورت ارزی است و در حال حاضر قیمت دلار در حال حاضر روندی صعودی دارد و فکر نمی‌کنم این منابع به این زودی‌ها به بازار تزریق شود و اگر هم شود به صورت مقطعی خواهد بود.

او در پایان گفت: روند بازار فردا روندی خنثی است اما از اواسط هفته به دلیل حضور بازیگردان‌ها در بازار سهام احتمالا روند بهتری را شاهد خواهیم بود.

آخرین اخبار بورسی را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود . جناب کارشناس ،لطفاً بیش از این به بازار جو منفی ندهید . خودتان خوب می دانید که با ایجاد جو روانی شرایط را برای مفت فروشی برخی از سهامداران تازه وارد مهیا میکنید .ولی سهامداران با سابقه، دیگر فریب جوی منفی شما را نمی خورند . ضمناً جریان نوسانگیری شاید در کوتاه مدت به بازار لطمه بزند اما در دراز مدت به نفع بازار و سهامداران صبور است

  • صالح

    چرا این کاشناسان دانشمند در باره دلار وطلا که از اول سال این همه رفته بالا حرف نمی زند گیر دادن به شاخص درستگاری اگر شجاعت دارید جایگاه درست شاخص را بگوید یک مثال ساده آقای کارسناس سهم خودرو بود ۷۰۰ دلار بود ۱۷ الان خودرو شده ۳۰۰ ریال ۴۰درصد ارزش را از دست داده پس الان سهم خودرو قیمت ۱۸۰ ریال ناقابله اگر باز حباب دارد این قدر تیشه به ریشه مردم نزنید از خدا بترسد بری دکان را درمسکن وطلا ودلار باز کنید که خیری به مردم فقیر برسانید

  • mghf

    کسایی که سیگنال خروج میدن مراقب باشن سکته نزنن اینقدر حرص میخورن

  • mghf

    کسانی که سیگنال خروج میدن یه خرده آب یخ بخورن اروم بشن

    • ناشناس

      وقتی با پایین رفتن سهام من خریدارا هجوم میارن و اونو مثبت می کنن، پس معلوم میشه ارزش داره که خرید و سود می کنن.
      خوب چرا خودم نگه ندارم و صبر نکنم

  • ناشناس

    بهتره درِ تجارت نیوز رو گِل بگیرن با این کارشناساش
    چون کارش فقط سیگنال منفی فرستادن و دلسرد کردن مردم از بورسه
    و نظرهای مخالف خودش رو در سایت درج نمی‌کنه

  • ناشناس

    آخه ازخدا بیخبر ها.چرا هر چاره ای اندیشه میکنید از اواسط هفته؟؟مگه شنبه چشع؟؟باز قرمز تاپایان ۳شنبه .
    بعدچهارشنبه یادشون میفته که ای بابا بورسی ام هست.
    ایشالله توقیامت شرمنده امام حسین بشید.

    • ناشناس

      به امام حسین چه ربطی داره ؟ !!!

    • عباس قلی

      امروز که بازار متعادل و بورس سبز بود

  • ناشناس

    بازار متاسفانه با شوک عرضه توسط دولتی ها روبرو شده بود و این عرضه بیشتر توسط دولتی ها انجام گرفته بود . خروج دولتیها باعث برگشت بازار به روند صعودی خواهد بود ! دولتی ها به دنبال کاهش قیمت سهام برای خرید عمده سهام هستند !!!
    البته باید سهامداران بدانند که ارزش ذاتی سهامشان خیلی بیشتر از این قیمتهاست !!!
    مثلا” ارزش ذاتی مانند سهام شستا با توجه به قیمت روز ارز و ارزش دارائی ها و سود تقسیمی هرسهم شستا نزدیک به 50 هزارتومن دارای ارزش ذاتی هست برای هر سهم اما قیمتش روی 3600 تومن در تابلوست !!! بنظرم بازار اگر متوجه باشه که ارزش ذاتی سهام موجود در بازار خیلی بیشتر متقاضی خرید بیشتری به بازار میاد و باعث رشد شاخص و ارزش سهام خواهد شد !

  • عباس قلی

    باید حقوقی ها تحت کنترل یکی باشند که سهم ها را در اوج قله به حقیقی قالب نکنند و از بازار خارج بشن ..
    واقعا دلم برای تازه واردان که علم بورسی نداشتن و سهم ها را در سقف خریدن و الان در ۶۰ الی ۷۰ درصد در ضررن ..
    والان وقتشه که یک ناجی پیدا بشه و بازار را متعادل کنه تا حقیقی از بورس رانده نشه

  • ناشناس

    خواهش میکنم صبور باشین بازار دوباره مثبت میشه اگه تازه واردها دست از فروش بردارن

  • ناشناس

    خودش فهمید چی میکه