کد مطلب: ۴۸۱۹۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بارقه‌های امید در روند نزولی بورس ظهور کرد

بارقه‌های امید در روند نزولی بورس ظهور کرد

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت زیاد بود اما با مثبت شدن روند برخی سهم‌ها مانند فولاد و دارایکم بارقه‌های امیدی ظهور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام در ادامه روند بازار دیروز فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند فارس، فملی، تاپیکو و شبندر باعث افت بیش از 1.5 درصدی شاخص کل بازار سهام به یک میلیون و 497 هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن بازار سهام نیز بیش از نیم درصد افت کرد و این نشان از کلیت منفی بازار و بازار قفل در صف‌های فروش است. ارزش معاملات به حدود 5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بازار 14 مهر

با وجود فشار زیاد عرضه در کلیت بازار سهام اما در نیم ساعت ابتدایی شاهد افزایش تقاضا در برخی نمادها مانند فولاد، وبملت و خودرو هستیم. جو هیجانی بازار و صف‌نشینی در نمادهای شاخص‌ساز باعث قرمز شدن روند بازار سهام امروز شده است.

در حالی که بازار سهام به افزایش قیمت دلار واکنش مثبتی نشان نداد اما دیروز با ریزش قیمت دلار واکنش بازار سهام به نوعی منفی بود همچنین ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه باعث می‌شود تا عرضه به روز بعد موکول شود و به همین دلیل روز بعدی این عرضه سنگین‌تر خواهد بود.

بازار نماد 14 مهر

نمادهای فارس، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بازار سهام را داشتند و به نظر می‌رسد عرضه در این نمادها به شدت سنگین باشد زیرا حتی دیروز در دقایق پایانی اتمام بازار سهام حقوقی‌ها حمایت خوبی از بازار داشتند و باز هم این حمایت پاسخگو نبود.

به نظر می‌رسد بازار در ادامه روند معاملات امروز به تعادلی در عرضه و تقاضا برسد، این به این معنا نیست که شاخص کل روندی صعودی بگیرد بلکه عرضه و تقاضا به نوعی با هم برابر شود و بازار کف‌سازی انجام دهد. زیرا تا زمانی که بازار در یک کف قیمتی ثابت نشود اعتماد به بازار بازنمی‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خانم بارانی تورو خدا کارگزاری, فارابی پیگیر, باش, الان دوماهه زده توصف معامله بابا ما با ضررش راضی, هستیم بفروشه بره دیگه صبرمون تموم شد بخدا

  • ناشناس

    تجارت نیوز لطفاً پیگیری کنید وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس، چرا سود مجمع را شرکتها به حساب سجامی سهامداران واریز نمی کنند ؟تو این شرایط کرونایی وشلوغی بانکها جایز نیست به بانکها بریم تو صف گرفتن سود

  • شیرخدا کریمی

    حجم‌نقدینگی به اندازه ای نیست که بتونه تمام نمادها و بازار رو صعودی کنه. الان مثبت بودن از یه نمادی به نماد دیگه و به صورت خیلی جزیی پیش میره اما کلیت بازار و اکثر نمادها با صف فروش همراه هستن. مشکل کمبود نقدینگی به بازار و نوسانگیری بازارگردانها مشکل صعود رو مضاعف کرده.

  • ناشناس

    کدوم بارقه کدوم صعودی کدوم خرید دوماهه کارگزاری سهام دادم شصت درصد یک ریال نزده واریز بعدش دوماهه زده توصف معامله بخدا من رو پول سهام حساب کردم یک بدبختی وگرفتاریمو حل کنه ولی افسوس نمیفروشن واریز نمیکنن فارابی

  • ناشناس

    امثال شما خبرگزاریا اگه به موقع مردم رو هوشیار میکردن این اتفاقا نمی افتاد دست های پشت پرده سرمایه های مردم رو آتیش زد

    • ناشناس

      مردم خودشون دو دستی تقدیم کردن. تقصیر دیگران نندازید

  • ناشناس

    چرا کسی به فکر کماسه نیست چند ماهه که همین جوری داره پایین میاد کل سهمم نابود شد کسانیکه تشویق به سهامداری مردم می‌کردید پاسخ گو باشید این پول کشاورزه و خوردن نداره

  • ناشناس

    به خدا که چه ملتی هستیم!!!
    آخه چرا اینقدر نا شکری میکنید؟؟
    بورس را براتون دولت آماده کرد که سرتون گرم باشه،بده؟
    خوب اگه دولت مثل دولت کره بعد از جنگ دوم جهانی ازتون پول وطلا در خواست میکردآیا بازبودن خوش بهش می‌دادید؟؟ خوب پس دولت مجبور بود که با کلک ازتون بگیره. ?
    اقتصادتون هم که بهتر از آلمان شد?
    دیگه چی میخوایید؟ عجب آدمای ناشکری هستید؟؟ ?

  • فتحی پور

    کدوم صعودی دو ماه هست درخواست فروش زدم سی درصد دوم رو بعضی هاشون تو کار گزاری بانک ملی زده انجام شده بعضی ها زده ارسال شده تجارت نیوز خواهش میکنم پیگیر باش چرا دو ماه هست هیچی برام واریز نشده ؟؟بخدا خیلی رو این فروش سهام حساب باز کردم

  • ناشناس

    سه ماه پیش همش می گفتید به کوری دشمنان بورس ایران در حال رشد است ، الان کی کور شده ما یا دشمنان . ما با اندک سرمایه مان آمدیم سهام خودرویی گرفتیم از یه طرف سهام منفی از طرفی قیمت خودرو بالا . همه دنیا به خاطر کرونا ماشین ارزون شده ولی تو ایران گرون ! نمی دونم کشورهای دیگه خر هستند یا …

  • ناشناس

    تا ۳ ماه پیش رشد بورس ما چشم دشمنان ایران را کور کرده بود ولی در این مدت ما را …
    همه دنیا به خاطر کرونا و استقبال کم خودرو را با تخفیف عرضه می کنن ولی در کشورمان با افزایش قیمت عرضه می کنن