خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۰۷۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند نزولی بورس برگشت / آیا حمایت‌ها تمام شده است؟

روند نزولی بورس برگشت / آیا حمایت‌ها تمام شده است؟

معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز شد که برخلاف دو روز گذشته نمادهای شاخص‌ساز با حجم نسبتا بالایی از عرضه همراه شدند و تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص بازار با آغاز معاملات امروز ۲۰ اسفند با گذشت نیم ساعت حدود شش هزار واحد افت کرد. بر خلاف سه روز گذشته شاخص بازار با روند نزولی همراه شد و در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار باقی ماند.

شاخص در روند معاملات چند روز گذشته، روند صعودی خوبی را طی کرد و به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار رسید. با وجود افزایش شاخص در چند روز گذشته تعداد زیادی از نمادها قفل در صف فروش بودند اما شاخص روند صعودی داشت. در جریان معاملات امروز بسیاری از نمادهای بانکی با عرضه و تقاضای زیادی همراه هستند، باید دید در پایان معاملات جریان بازار به چه سمتی می‌رود.

بازار 20 اسفند

نمادهای شاخص‌ساز در روند معاملات با حجم بالایی از عرضه و تقاضا همراه هستند اما حجم عرضه بیش‌تر، باعث افت قیمت و تاثیر منفی آن‌ها در شاخص می‌شود. نمادهایی که بیشترین تاثیر را در روند شاخص امروز داشته‌اند، نمادهای فملی، شستا و فولاد هستند که در روزهای گذشته با افزایش حجم تقضا، روند مثبتی را ثبت کردند.

شاخص ساز 20 اسفند

همچنین قرار بود نماد «مدار» در جریان معاملات امروز عرضه اولیه شود و انتظر می‌رفت روند در روند بازار تاثیری داشته باشد، اما با اطلاعیه قبلی سازمان بورس، عرضه اولیه این نماد به تعویق افتاد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یار

    به کمپین نه به خرید عرضه اولیه بپیوندید

  • ناشناس

    دوستان یکبارم شده.با هم متحد بشیم سهام حداقل تو منفی نفروشیم.فقط یک هفته.در ضمن بجای عرضه اولیه های 100-200 هزار تومنی با هر مبلغی میتونید دارا وپالایش بخرید حتی با50000تومن.به فکر همدیگه باشیم

  • ناشناس

    بخاطر د زد ی مسئولین منفی شد ، بخاطر تامین بودجه دولت از بورس منفی شد ، بخاطر افزایش سود بانکی توسط همتی منفی شد ، بخاطر فروش آبشاری حقوقی ها در روز سبز بازار(2روز پیش) منفی شد ، بخاطر همدستی ناظرین بورس با حقوقی های بزرگ دولتی منفی شد، بخاطر دروغ مسئولین بابت حمایت بورس منفی شد، بازم بگم

  • ناشناس

    اینها که بلد نیستند یک برنامه عرضه اولیه انجام دهند چطور اقتصاد یک کشور در دست دارند

  • ناشناس

    اصل بورس در تمام دنیا بر مبنای عملکرد شرکت های سهامی است.
    پولی که سهام دار به بورس می آورد باید در اختیار شرکت ها و صنایع سهامی قرار بگیرد و نقدینگی آنها را بالا ببرد و معاملاتشان را بیشتر کند و با سوددهی بیشتر ارزش سهامشان بالا برود و سهام دار هم منتفع شود، اگر قرار باشد یکدفعه نقدینگی زیادی به بورس تزریق شود چون عملکرد شرکت در آن واحد تغییر چندانی نمی کند، این نقدینگی شاخص را به صورت کاذب بالا می برد و عده ای تکنیکال دوباره با سود از سهم خارج می شوند و نقدینگی ورودی را می بلعند و دوباره شاخص عقب گرد می کند و عده ای را متضرر می کند.
    راه نجات بورس منطبق شدن ارزش سهام و شاخص بورس بر مبنای عملکرد شرکت های سهامی است که در حال حاضر چون بازار ما با اما و اگرهای زیادی مواجه است، این مهم مشکل است.
    اگر قرار باشد وضع به همین روال باشد (آمریکا به تعهد برجامی برنگردد) بهتر است بازار به روال قبل برگردد تا پویایی به بورس برگردد چون دامنه نامتقارن و حجم مبنا درست است که باعث جلوگیری از ریزش شدید شاخص شده ولی از طرفی جلوی اصلاح دقیق سهام را گرفته و صفوف خرید و فروش را قفل کرده و این باعث احتیاط در ورود پول های هوشمند شده و اگر این روند ادامه پیدا کند به نظر می رسد معاملات را اکثرا محدود به خود سهام داران فعلی در بورس کند و هر چه زمان را از دست دهیم پول های هوشمند را به سمت سایر بازارها روانه می کنیم و بازار راکدتر می شود و این در آینده برای بورس خوب نیست.

  • ناشناس

    میدونیم به ضررتونه درج نمیکنید

  • ناشناس

    تو را بخدا قسم انقدر از این تیترا نزنین. یک هفته چیزی ننویسید ببینید تاثیرش چیه. حال مردم خرابه اذیت دنکنید. خدا ازتون نگذره که روانیمون کردین.

  • ناشناس

    دیگر عرضه اولیه جذابیت ندارد چون قیمت ها را بالا می زنند و بعداز چندروز ان عرضه اولیه هم منفی و درصف فروش قرار می گیرد در این هفته دوروز شاخص را با چند سهم دولتی بصورت دستوری مثبت کردند تا بتوانند دو عرضه اولیه را به مردم بیاندازند که بعد متوجه شدند که کسی از ان استقبال نمی کند و دست انها برای همه رو شده است

  • ۱۳

    کدوم حمایت …!؟اگه حمایت اتفاق افتاده بود بازار این وضعش نبود ، یا اینکه داری اشتباه میزنی داداش وحمایت از جیب خودتون میکنید نه از سهامدارخرد، یا اینکه دوربین مخفیه وحالا وقتشه بگید دروبین مخفی بود ومیخواستیم ظرفیتتو بسنجیم و بعدش کلی باهم میخندیم وپولهای بی گناه منو بهم برمیگردونید ،بخدا خودم بلد بودم پولهامو خرج کنم

  • ناشناس

    هرکس به مسؤلین اعتماد کند جان و مالش را از دست خواهد داد…