کد مطلب: ۴۸۵۳۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عقبگرد شاخص کل به کانال ۱/۴ میلیون / جو هیجانی عامل صف‌های فروش بورس

عقبگرد شاخص کل به کانال 1/4 میلیون / جو هیجانی عامل صف‌های فروش بورس

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه فلزات، خودرویی، پتروشیمی و پالایشی‌ها باعث افت بیش از دو درصدی شاخص کل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه سنگین در کلیت بازار سهام باعث افت بیش از دو درصدی شاخص کل شد و همچنین شاخص کل امروز به کانال یک میلیون و 475 هزار واحد عقبگرد کرد.

روند نزولی شاخص کل منطقی به نظر نمی‌رسد و به دلیل جو هیجانی منتقل شده به بازار سهام است زیرا بازار سهام به متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سهام مانند لغو تحریم‌های تسلیحاتی و افزایش قیمت دلار و همچنین شروع معاملات صندوق پالایشی یکم واکنش مثبت نشان نمی‌دهد و به دلیل مختصات توده‌واری بازار سهام است.

به نظر می‌رسد روند بازار سهام تا زمان انتخابات آمریکا سینوسی باشد زیرا سهامداران به نحوی انتظار کاهش قیمت دلار را دارند و با احتمال بر اینکه بایدن در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار دچار ریزش خواهد شد.

بازار 28 مهر

با شروع معاملات امروز بازار سهام گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها همگی با فشار عرضه همراه بودند اما در مقاطعی حقوقی‌ها اقدام به جمع کردن صف فروش این نمادها کردند.

همچنین بازار سهام در کف قیمتی خود قرار دارد و با توجه به دلار 30 هزار تومانی اکثر سهم‌های موجود در بازار سهام ارزندگی زیادی دارند.

بازار 28 مهرر

نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند و از طرفی نمادهای خودرویی که در دو هفته اخیر روند خوبی داشتند نیز روندی منفی دارند و برخی از کارشناسان معتقدند بازار سهام گرفتار و گروگان نمادهای خودرویی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای مردم به نشانه شکوه دلار بخرید. اگر آنها پول ما را گرفتند، ما هم می توانیم قاعده بازی را به هم بزنیم. بگذارید همه چیز گرانتر شود تا ….

  • فریب خورده وعده های پوچ دولت

    کم دروغ بگین. جو هیجانی کجا بود؟ همش زیر سر دولت و حقوقی هاست دارند دارایی های مردم با خاک یکسان می کنند. یادمه همونی که همه می شناسیدش گفته بود شاخص یه خط نیست که همین طور مستقیم بره بالا، حالا من موندم پس چرا واسه پایین اومدن مثل یه خط مستقیم میاد پایین و با مخ خورده زمین.
    می گفتن دولت سوددهی بورس برای کسی تضمین نکرده، آره راست میگین فقط این بورس هست که کسری بودجه که چه عرض کنم تامین بودجه مملکت برای دولت تضمین کرده.

    • مجتبی

      مطمئن باشین هیچ خارجی نمیتونه رو بورس ایران تاثیر منفی بزاره . چون اگه با بد رفتار کنن تورم بالا میره و به تبع آن سهام هم میره بالا. اگر با ما خوب باشن رونق و گشایش اقتصادی باعث میشه سود سهام و سهامداری بره بالا. اگه فریدون ترامپ و جهانگیری بایدن و بعضی از حقوقی های بی انصاف بزارن بورس راه خودش رو بلده و کسی ضرر نمیکنه؟!!!

  • هادی

    پیش گشایش دیروز شپنا خودش داره داد میزنه بورس دستکاریه اصلا این بازار جای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست سهم ها یه روز صف خریدن سه روز صف فروش کل بازار یه دست شده نقد شوندگیش به صفر رسیده از بازار های موازی عقب افتاده این بازار بیشتر شده یه منبع درآمد برای یه عده حقوقی ها برای نوسان گیری

  • ناشناس

    اگه فکر میکنن بایدن میاد پس سهم های ریالی چرا اینجوری منفی ان؟

    • ناشناس

      به ولله بایدن و تیمش بدتر از ترامپ احمق هستن.حداقل اینا رو بازی میکنن و میفهمی خنجر تو دستشه و داره میزنه.دموکراتها خنجر تو دستشون نیست ولی یهو میبینی تو پشتته.اینجوری زودتر میمیری.همشون خنجر میزنن.ای کاش دلار از معاملاتمون حذف میشد.تنها راهشه.

  • mehdi

    ازمردادماه که جنگ زرگری صندوق پالایشی وگزارش به اصطلاح 25کارشناس اقتصادی ودرشهریورکه همش حرف مفت ازحمایت بازار شده بود هیچ هم توش درنیومدالانم که زمزمه افزایش بهره بانکی شده آخرین تیر خلاص همین بودکه دولت وبانک مرکزی دارن میزنن

  • ناشناس

    هر کی موافق استعفای آقای قالیباف هست لایک کنه.

    • ناشناس

      استعفا به چه دلیل؟فقط حرف زدن هنر نیست.باید دلایل خودت رو بشکافی برای همه.من طرفدار کسی نیستم ولی بزارید طرف بشینه رو صندلی ریاست بعد اعتراض کنید.مشخصه دارید میزنیدش.دلیل بیار برای چی استعفا بده.دلیل درست نه سفسطه.

  • ناشناس

    اخه چه جوی چه کشکی؟؟؟؟80 درصد بازار حقوقیا هستن که دارن از بالا دستور میگیرن این 20 درصد همشونم که برن صف فروش اتفاقی نمی افته

  • ناشناس

    باید برای سرمایه های دود شده مان وبی کفایتی سازمان بورس به نهادهای بین‌المللی شکایت کنیم شاید به دادمان برسند

  • ناشناس

    سلام همه باهم به مرجع رسیدگی سازمان بورس پیگیر شیم،این که نشد بازار،درسته که باید یه اصلاح یا ریزشی باشه بعد از صعود ولی دستوریش دیگه قابل تامل نیست

  • مجتبی

    قابل توجه همه سهامداران عزیز . چرا اینقدر براساس کارشناسی های هدفدار عده ای که از طریق آن جیب شما را خالی و به جیب خود میریزند قار میگیرید. اینها یک روز میگن بایدن ببره سهام بعلت افت دلار میاد پایین و با ایجاد جو روانی سهامداران تازه وارد را وادار به فروش میکنن و خودشان شروع به جمع کردن سهام میکنن. سبدشان که پر شد بعد میگن احتمال برد ترامپ هم به این دلیل و آن مدرک هم هست و سهام احتمالا رشد خواهد کرد و با ایجاد پالس های مثبت شروع به فروش سهام و خالی کردن سبد سهام سهامداران میکنند. ولی من میگم چه ترامپ ببره و چه بایدن هر دو به نفع سهام ما هست؟! چرا که با برد ترامپ وضع همینی که هست و احتمالا ادامه خواهد داشت. واگر بر فرض کارشناسی بروس بازان بایدن ببره و رونق و گشایشی ایجاد بشه و دلار بیاد پایین این به نفع اقتصاد و شرکتهای بورسی خواهد بود که از قبل آن سود زیادی نصیب سهام و سهامداران بخاطر گشایش اقتصادی خواهد کرد. پس به جو روانی که عده ای برای منفعت خود میکنند گوش ندهید و سهمهای ارزنده تان را از دست ندید. که به امید خدا پایان سالی خوب برای سهام خواهد داشت.انشاءالله