کد مطلب: ۵۰۷۷۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یک شایعه مهم در بورس / حقوقی‌ها بورس را حمایت می‌کنند؟

یک شایعه مهم در بورس / حقوقی‌ها بورس را حمایت می‌کنند؟

کاهش قیمت دلار و جو منفی بازار سهام دست به‌دست هم دادند تا افت بازار سهام ادامه پیدا کند و امروز نیز در ادامه روند نزولی بورس شاخص کل بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شروع معاملات امروز بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات امروز ۲/۳ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۱۵۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات امروز بیش از یک درصد افت کرد و این نشان روند نزولی کلیت بازار است. بازار سهام به محدوده حساسی رسیده و عقیده کارشناسان باید از بورس در این محدوده حمایت شود.

بورس 29 دی

همچین زمزمه‌هایی از جلسه حمایتی با حضور حقوقی‌ها و بازارگردان‌ها در سازمان بورس به گوش می‌رسد که هنوز صحت و درستی آن به طور کامل تایید نشده و این اخبار در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

از طرفی عرضه‌ها در بازار سهام زیاد و حمایت از بورس نیازمند منابع مالی زیادی است و همین امر حمایت از بازار سهام را سخت‌تر خواهد کرد.

به عقیده کارشناسان دلیل اصلی افت بازار سهام ریزش قیمت دلار و انتظار بازار برای افت بیشتر قیمت دلار است و این موضوع در حالی است که بازار سهام با دلار زیر ۲۰ هزار تومان معامله می‌شود و قیمت دلار در حال حاضر حدود ۲۲ هزار تومان است و کارشناسان عقیده دارند با شرایط تورمی و افزایش حجم نقدینگی قیمت دلار از ۲۰ هزار تومان پایین‌تر نخواهد رفت.

به عقیده کارشناسان اعتماد برخی بازیگران بزرگ بعد از سخنان رئیس جمهور در رابطه با دلار ۱۵ هزار تومانی نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین بی‌اعتمادی مانع از ورود پول هوشمند به بازار سهام می‌شود.

بازار 29 دی

از طرفی صندوق‌های دولتی همچنان افت قیمت دارند و قیمت هر واحد از پالایشی یکم به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان و هر واحد دارا یکم به ۱۰ هزار و ۱۶۲ تومان رسیده است و افت قیمتی شدیدی برای این صندوق‌ها محسوب می‌شود.

نمادهای فولاد، فارس و شستا بیشترین تاثیر منفی بر روند بازار سهام را داشتنند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سرمایه مردم ۳ ماه تو پالایش خوابیده به انتظار اینکه دولت با این پول کار کنه و مردم طبق برنامه خصوصی سازی توی سود سهیم باشن مردم با ۳۰ درصد تخفیف وارد پالایش شدند بعد از ۳ ماه ۵۰ در صد ضرر بدون اینکه کسی سودی کرده باشه به نظر شما این معامله نباید مدیریت بشه یا به بهانه روند طبیعی بورس پول مردم را اقایان بالا بکشند اگر نمیتوانید مدیریت کنید کار و تولید واقعی انجام دهید معاملات را باطل و اصل پول مردم را پس بدهید دلالی و انجام کار صوری و شغل کاذب راه انداختن هنر نیست

  • ناشناس

    ماکه ازوقتی اومدیم جزضررچیزی ندیدیم شاخص بین ۱۲۰۰تا۱۴۰۰درجامیزنه اسب پاشکسته اینقدردرجانمی زنه الانم که ۱۱۵۰شده

  • ناشناس

    چقد شماها ساده اید اینا همش سیاست دولته ک یه عالمه بدهی داره…
    داره دست تو جیب مردم میکنه بدونه اینکه خبردار بشید
    یا تویه ی کار نرید یا رفتید تا تهش برید ،….

  • ۱۳

    بنده سوالم از کارشناس محترم اینه
    چرا برج ۵،۶،۷که بورس در حال ریزش ۶۰الی ۷۰درصدی بود وهمزمان دلار برعکس بصورت نجومی بالا میرفت اونموقع بورس تحت تاثیر دلار قرار نمیگرفت وهمزمان بالا نرفت و برعکس بسمت ریزش وحقوقی در حال سلاخی کردن سهامدار بود ولی حالا که داستان برعکس شده ودلار نزولی شده بورس تحت تاثیرش قراره گرفته !؟؟؟

  • ناشناس

    فقط باید جلوی این دزدها خصوصا دانه درشت های پشت پرده ایستاد یا بورس را از ریشه آتش زد بابا این مردم دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن همه ی سرمایه وزندگیشون را بورس فرمایشی دولتی بالا کشید بیدار شید تا کی میخواین التماس کنید …

  • ناشناس

    ۶۰ ،۷۰ درصد تو ضررم،اما صبر میکنم تا اونقد بیاد پایین چنان میانگینی کم کنم که در عرض دو ماه جبران شه.نه به اون خرید از رو طمعتون که هیجانی همه میر یزید تو صف،نه به این فرو ش از رو ترستون.سهامدار باید پولی بیاره که ۵ سال بهش نیاز نداشته باشه نه اینکه بره قرض کنه و وام بیاره یا خونه و ماشین بفروشه.اگه نفروشی هیچ ترفندی از ناحیه حقوقی و دولت نمیتونه تاثیر گذار باشه.

  • ناشناس

    کسی با زور شما بورس نیاورد خیلی خوشحالم که به عذاب
    الهی دچار شدید ملت به خاطر یک مشت …. باید تو فقر
    باشند شماها هرجا بوی کباب بیاد با قابلمه تو صف هستید
    ولی داداش اشتباه زدی نون ماست حالش بیشتر نوش جونتون.

  • رضا شیر دل

    سهامداران عزیز،به خدا تنها راه نجات بورس شورشه ،چون با این کار دولت مجبور میشه از بورس حمایت کنه ،به غیر از این کار هیچ وقت بورس درست شدنی نیست و هیچ وقت به اصلی خودتون نمی رسی

  • بلاش ابادی

    بورس من کوره پول سوز من

  • ناشناس

    خدا کنه فقط امام زمان ظهور کنه تا غیب نشدیم