کد مطلب: ۴۹۳۷۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نمادهای «پالایشی» در سقف روزانه/ عرضه مانع رشد بیشتر شاخص

نمادهای «پالایشی» در سقف روزانه/ عرضه مانع رشد بیشتر شاخص

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد در نمادهای شاخص‌ساز حدود 1/5 درصد رشد کرد و به یک میلیون و 384 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که در مرحله پیش گشایش بورس امروز روند عرضه و تقاضا متعادل بود اما با شروع معاملات بازار سهام تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیشتر شد و شاخص کل تحت تاثیر معاملات مثبت نمادهایی چون فملی، کگل، شپنا و گچاد حدود 1/5 درصد صعود کرد.

به نظر می‌رسد شاخص کل بازار سهام تا پایان هفته کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را پس بگیرد و طبق گفته کارشناسان دوباره یک اصلاح در راه خواهیم داشت.

بازار 3 آذر 1

همچنین به نظر می‌رسد بازار سهام امروز در ادامه روند معاملات خود با عرضه در برخی نمادها همراه شود و شاخص کل عقبگرد جزئی داشته باشد.

ارزش معاملات تا این لحظه حدود 4 هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی نیز حدود 160 میلیارد تومان است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی مثبت هستند و در بالاترین حد روزانه خود قرار دارند اما از طرفی نیز در گروه‌ها فلزات اساسی نماد فولاد که روند خوبی در دوره بعد از اصلاح داشته امروز نیز روند نزولی دارد.

بازار 3 آذر

نمادهای فملی، کگل، شپنا و کچاد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و در بازار فرابورس نیز مدیکو، وسپهر و آریا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس را داشتند.

ثبات قیمت دلار، افزایش قیمت‌ها جهانی و ثابت ماندن نرخ سود بانکی از جمله دلایل رشد بازار سهام هستند اما اعتماد سهامداران حقیقی نیز در روند بازار سهام بسیار موثر است.

بازگشت پول حقیقی به بازار سهام نیازمند اعتماد به بازار سهام است که به دلیل اصلاح طولانی بازار سهام و زیان زیاد سهامداران این اعتماد از بین رفت اما به دلیل بی‌اعتمادی و جذاب نبودن بازارهای موازی دوباره توجهات به بازار سهام بازگشت.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهروز

    چون اعتماد در بازار نیست و باید اعتماد برگرده البته حقوقیها هم کمکی نمی کنند.

  • ناشناس

    بعداز 50درصد اصلاح چطور هنوز منفی هستن نمادهای مزخرفی که من خریدم!! چرا این حقوقیها هم وقتی نماد داره منفی معامله میشه هم فرو بیتری از خرید دارن؟؟ تو 8روز تا تونستن فروختن که الان که منفی هستن باید حمایت کنن که حمایتشون منفی هست تا مثبت

  • ناشناس

    بالا رفتن شاخص فایده ای نداره
    دارایکم فقط درجا میزنه
    ما همش تو ضرریم

  • جواد

    شاخص ساز ها اماده صعود هستن

  • حسابدار

    سلام ورود نماد با قیمت حدود 3000تومان بین بقیه سهام ها که 400،280،260تومان هستن غیر از فملی، از لحاظ وزنی منطقی نیس همون متوقف باشه(شستا،هفتادتا) بهتره.₩

  • ناشناس

    چرا دولت دوباره پالایشگاه ها را حباب میکنه فکر میکنه مردم پالایش یکم را با این قیمت میخرند .خوب تخفیف پالایش یکم را زیاد کنه تا ارزش خرید داشته باشه.

  • احسان

    مطمئن باشید تا الان که تو بورس بودم این مثلا کارشناسای تجارت نیوز یه پیشبینی درست نداشتن شاخص تا آخر آذر به ۱۷۰۰ می رسه و بعدش فقط صعودی

  • ناشناس

    با سلام
    این چه صعودی هستش گه نمادهای کوچک که ۶۰ تا ۷۰ درصد ریزش داشتن باز هم منفی یا درجا میزنند .معلومه دستهایی در کار هستش .من که هر نمادی سر به سر بشه یا چیز جزیی ضرر داشته باشه میفروشم و روح و روان خودم رو ازار نمیدم .هر روز یک بازی جدید سر سهامداران خرد در میارن و حقوقیها تو همین روزها دارن پول پارو میکنند چون جهت بازار را خودشان تعیئن میکنند .نماد خریدم با پی ای ۳ یا منفی هستش یا در جا بعد روزی هم حداقال ۵۰۰میلیون سهم جابجا میشه این یعنی چی بنظر شما

  • جوکر

    پالایشی رو اگه باز کنن اابته اگه تاعید باز کنن چه سود چ ضرر میفروشم و دیگه گردنمم بزن ب این دولت اعتماد نمیکنم.

  • محمد رزمی

    سلام دوستانی که در بورس فعالیت میکنند به نظر بنده هر سرمایه گذاری علم خودش داره اینکه چه سهمی چه زمانی بخری وصبر کنی زمان واقعی سهم به سود نشست بفروشی علاوه بر علم بورس داشتن مهم صبر کردن درمقابل اجازه ندیم حقوقی ها از ندانستن ما صبور نبودن سهامدارها استفاده ببره