کد مطلب: ۴۶۹۷۰۴

شروع سرخ بورس در اول هفته / دلیل سقوط شاخص کل چیست؟

شروع سرخ بورس در اول هفته / دلیل سقوط شاخص کل چیست؟

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی 55 هزار واحدی به کانال یک میلیون 910 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی 2.8 درصدی و بیش از 56 هزار واحد سقوط در یک ساعت به کانال یک میلیون و 920 هزار واحدی عقب‎نشینی کرد. این در حالی است که در این مدت شاخص کل هم‌وزن 1.3 درصد افت داشت.

1 1 19

در یک ساعت نخست معاملات امروز اگر چه شاخص افتی 55 هزار واحدی را تجربه می‌کند اما تعداد معاملات و حجم پایین آن نشان می‌دهد که ترس و نگرانی از تداوم روند نزولی در میان سهامداران وجود دارد و بسیاری از معامله‌گران این افت را فرصت خرید نمی‌دانند. در جریان معاملات امروز بیش از 346 هزار معامله انجام شده که طی آن 34 هزار میلیارد ریال سهم دادوستد شده است.

1 2 16

در جریان معاملات امروز سه نماد فارس، فملی و فولاد به ترتیب با 6000، 4000 و 3570 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

سرخ‌پوشی یکدست گروه‌های مختلف صنعت در حالی است که برخی نمادها در صنایع مختلف صف خرید تشکیل داده‌اند. گروه ساختمان‌سازی یکی از گروه‌هایی است که نسبت به بقیه صنایع عملکرد نسبتا بهتری دارد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز اکثرا در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

افت امروز بازار سهام در حالی اتفاق افتاده که آخر هفته گذشته شاهد سقوط شاخص کل از محدوده 2 میلیون واحدی بودیم. افتی که دلایل مختلفی برای آن عنوان می‌شود. عرضه سهام عدالت، تناقض‌گویی‌های مقامات در عرضه دارا دوم و همچنین عرضه اوراق سلف نفتی را می‌توان از دلایل این عقب‌نشینی دانست. برخی تحلیلگران معتقدند یکی از دلایل افت شاخص را می‌توان عدم حمایت دولت از بورس به منظور جذاب‌تر شدن اوراق سلف نفتی دانست. اوراقی که قرار است فردا پیش‌فروش آن انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دولت مالیات که از بورس بدست میاره اندازه نفت بخواد بفروشه براش سود داره پس خاطر جعم باشید بورس زمین نمیخوره چون شاخص رسیده به عدد دو هزار حداقل بیست روزی اصلاح داره نترسید سهام نگهدارید آخر اصلاح هست ممنون

  • ناشناس

    جالب اینجا یه مشت دلال سکه و ارز و طلا ریختن و بورس رو خراب میکنند تو سایت ها بفروشید دلار بخرید
    من خودم توسه ماه سی میلیون از ۶۰ میلیون پولم در آوردم خب اصلاح اردیبهشت۹۹ رو هم دیدم..چطور اردیبهشت۹۹ برگشت و سود دادش..من کلا چون اول پولم رو تو اردیبهشت گذاشتم شانس من خورد به اصلاح.بعدش ترکوندش تو تقریبا ۵۵. روز..الان هم کمی میاد پایین عوضش بعد میترکونه

  • ناشناس

    آقا نظر منو درباره علل سقوط بورس رو بزارید سانسور نکنید بزارید حداقل نظر بدیم خنک شیم

  • ناشناس

    سلام بنده تقریبا تمام نقدینگیمو گذاشتم تو بورس تازه تو قله هم خریدم دقیقا روز بعدش منفی شروع شد. ولی بنده فرض گرفتم ملکی را خریدم و حداقل یکسال صبر میکنم و بعد میفروشم الانم اصلا کاری به بالا و پایین ندارم. یکسال دیگه هر چه بود میفروشم چه ضرر و چه سود تمام.

  • ناشناس

    یکی از آشناها گفت هرچی دارم وندارم دادم ارز خریدم ،الان هم به اون قیمت نمیخرن ، شنیدم افت شدید درراهه میزد رو سرش داشت سکته می کرد،من نمی دونم الان چی خوبه خرید اون از وضع ارز وطلا ،این هم ازبورس

  • آریا

    دوستان و همشهریان بورس محل تبادل اطلاعات و علم حسابداری و اقتصاد می‌باشد و همچنین اطلاعات فنی خاص خودش رو می‌طلبد .
    لطفاً و حتما حتما کسانی که علم این بازار رو ندارند قبل از هر فعالیتی در این بازار آموزش ببینند و یا از افراد کارشناس در این مورد کمک بگیرند.
    جو گیر نشویم و هر لحظه تا بورس مد شد ،،
    بپریم تو بورس تا بازار دلار و سکه داغ شد به صف خرید دلار و سکه برویم.
    تا ثبت نام خودرو شد پول قرض کنیم و ثبت نام کنیم بدون تحقیق و بررسی کامل.
    ماهیت بازار بورس همین است که ملاحظه میکنید،همه جای دنیا همین است.
    پس لطفاً درکسب و کاری که هیچ سرشته و تجربه ندارید بدون تحقیق وارد نشوید.

  • ناشناس

    ***کمی فکر کنید! خودتان قضاوت کنید!* این بزرگواران که میگویند بفروشید خودشان حتما نقدن هدفشون چیه! یا پشیمونند فروختند یا لابد خیلی دلسوزند!!!.چرا پارسال که قیمتها ارزون تر هم بود دلسوزی نکردند که نفروشید خودشان خریدند.
    حالا هم فروختند میخواهند همه بفروشند قیمتها خیلی پایینتر بیاد تا فرصت خرید خوبی پیدا کنند به ضرر تازه واردها هم فکر نکردند.اینهایا فرصت طلب هستند و شاید مغرض
    *دوستانی که میگویند سهام ارزنده را نفروشید خود سهام دارند همان کاری که عقیده دارند درست است و خود انجام دادند به شما هم توصیه میکنند. اینها هم نه خیلی دلسوزند نه مغرضحالا کدام حرف را درستتر و به صلاح خود میدانید؟

  • ناشناس

    میگه سرمایه ها رامردم از بورس بیرون میکشن آقا دلت خوشه
    بورسهای جهانی سقوط میکنن
    بورس ما داره مثل سمندر میتازه آخه چه خبره
    همین میشه

  • مسیب

    دوستان صبر داشته باشید بار اول که نیست اینجوری منفی میشه منفی از این سنگین تر هم در اردیبهشت داشتیم که بعد از آن چه رشد خوبی داشت خبر های خوبی در راه است

  • ناشناس

    اقا ما که بی چاره شدیم تمام سرمایمون نصف که خوبه یک چهارم شد تو رو خدا یه فکری به حال این بورس کنید لاقل نزارید زیر 5درصد مننفی بده