کد مطلب: ۵۰۱۹۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر و شایعه بازار سهام / آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران

10 خبر و شایعه بازار سهام / آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران

شاخص بازار سهام روز گذشته طبق انتظار عمل نکرد و 1.5 درصد افت را ثبت کرد. این درحالیست که پیش از شروع هفته به دلیل اخبار مختلف از جمله مباحث مربوط به FATF پیش‌بینی می‌شد روند شاخص طی این هفته صعودی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص بازار سهام در ادامه هفته متاثر از چه اخباری دچار تغییرات خواهد شد؟ آخرین اخبار رسمی حاکی از چه سیگنال‌هایی است؟ در ادامه 10 خبر و شایعه منتشر شده که ممکن است بر روند بازار سهام تاثیر بگذارد را می‌خوانید:

ـ بررسی گزارش‌های ۹ماهه منتشر شده نشان از وضعیت رو به بهبود عملکرد شرکت‌ها دارد. هر چند طی وقت اخیر عمدتا صنایع کوچک و متوسط مورد اقبال بورس‌بازان قرار گرفتند اما بررسی صورت‌های مالی بزرگان بورس نیز از پتانسیل رو به رشد این دست از شرکت‌ها حکایت دارد.(دنیای اقتصاد)

ـ صندوق‌های با درآمد ثابت می‌توانند تا ۲۰ درصد سبد سهام خودشان را به سهام عدالت اختصاص دهند.(باشگاه خبرنگاران)

ـ رئیس‌جمهور گفته است: برای خرید واکسن مورد تایید وزارت بهداشت آماده هستیم، اما حاضر نیستیم یک شرکت غیرمعتبر واکسنی بی‌اعتبار را در کشورمان آزمایش کند.

ـ وزیر صمت با اشاره به وظایف این وزارتخانه در خصوص تنظیم بازار، از روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست که با همکاری و محوریت استانداران این موضوعات را دنبال کنند ضمن اینکه باید از ظرفیت شورای تامین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوعات مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه شود.

ـ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: طبق روال هر سال در آستانه سال نو میلادی بازارهای جهانی طلا به مدت یک هفته تعطیل است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا هفته آینده روند کاهشی داشته باشد.

ـ بعد از موانعی که به دلیل ابهام در رفع توقیف و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی در گمرک ایجاد شده بود، با نظر مرجع قضایی این موضوع حل شده و در صورت رعایت ضوابط و صدور کد رهگیری یا تائید منشا ارز از سوی بانک مرکزی امکان ترخیص بدون تمدید زمان وجود دارد. (ایسنا)

ـ نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد کرد: برای تراکنش‌های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان در کشور یک در هزار مالیات در نظر گرفته شود.(تسنیم)

ـ مهر و آبان امسال کمبود انواع روغن در بازار مشاهده شد و از آن زمان مسئولان بازرگانی داخلی وعده‌هایی را برای رفع مشکل روغن و تامین آن مطرح کردند. اما همچنان کمبود روغن در بازار ادامه دارد.(دنیای اقتصاد)

ـ کوچ نقدینگی حقیقی به سمت نمادهای متوسط و کوچک بازار ادامه دارد و روز گذشته شاهد ورود 344 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نمادهایی با ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان و در مقابل خروج 696 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهای با ارزش بازار بیش از 40 هزار میلیارد تومان بوده‌ایم.(پارسیس)

ـ سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با بررسی FATF می‌‎گوید در جلسه اخیر بحثی در این رابطه شکل نگرفت اما این را هم افزوده که «حدس اینکه حجم مخالفت‌ها در این دور کمتر باشد، با توجه به شرایط کشور و اینکه حضور ایران در لیست سیاه تبعات خود را نشان داده، حدس دور از ذهنی نیست.» (ایران)

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی باید گل بگیری در بورسی رو که با خبر تصویب fatf و برداشته شدن تحریمها میریزه

    • مظلوم

      واقعا درست گفتی تو این مملکت همه چیز برعکسه?

  • ناشناس

    دیروزم از این خبرا دادین…شد سقوط شارپی..تا دستور از بچه های بالا نیاد بورس همینه

  • ناشناس

    بازار بورس به ۱۰۰ تا محرک مثبت میگه نه به دونه محرک منفی میگه اره. چون افراد آماتور اومدن تو بورس که ضرر کنن. فروشنده های یک ماه اخیر همه بازنده های بازار هستند.۱۶ سال تجربه پشت این نظر هست. سال ۹۷ هم همین اتفاق افتاد و بعد همین اشخاص با حسرت دوباره وارد بازار بورس شدن

    • ناشناس

      ???

  • ناشناس

    بالا برید پایین بیایید، شاخص سازها باید کف قبلیشون تو تقریبا دو ماه قبل را بشکنن و 15 درصد پایین تر بیان بعد دوباره صعود کنن، حتما کمتر از آخرین کف باید خرید نزدیک 10 الی 15 درصد. آن هم برای بازدهی 30 الی 40 درصدی و نه بیشتر

  • ناشناس

    بابا جمع کنید این قمار خونه رو الان شش ماهه همش نزولیه اگه به جاش آهن هم می گرفتیم الان سود کرده بودیم بازارهای دیگه تو این تورم چندین برابر شدن بورس یا نزولیه یا درجا می زنه همین بیت کوین تو این شش ماه ده برابر شد از 65 میلیون به ۷۰۰ میلیون رسیده خاک تو سر ما که گول اینا رو خوردیم حتما واکسنشون هم مثل باقیه چیزهاشون کلاهبرداری بیش نیست

  • بورس باز قدیم

    این بورس هرکی فکر کنه که تحلیل تکنیکال میخواد و باید حرفه ای عمل کنه خیلی ساده است . گرگان وال استریت با ضرر 50درصد و با تمام علمی که از بورس دارند خودشان درصف فروش هستند و به تازه وارد ها امثال بنده میگویند عجول هستید چون خودشان میدانند که با توجه به اوضاع اقتصادی دولت نمیتوانند با سود خارج شوند چون بورس دستوری است . دولت برنامه روزانه مثبت و منفی از بورس درست کرده و روی دیوار اتاقش چسبانده مثله برنامه هفتگی بچه ها مثلا خودش میداندمثلا 15دی شاخص مثبت است یا منفی

  • مظلوم

    عزیزان چیز واضحی است که نه صعود و نه سقوط دست هیچکس جز خودشان نیست بدلیل اینکه هر حقوقی و کارگزاری دارای هزاران کد بورسی,حقیقی هستند که مردم رو میدوشند فقط نفروشید و مواظب سهمهاهی با ارزشتون باشید بعدا پشیمان نشید علی برکت اله