کد مطلب: ۶۰۱۹۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رانت ۶ میلیون تومانی دلار با بلیت جعلی!

رانت ۶ میلیون تومانی دلار با بلیت جعلی!

از ابتدای این هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا متقاضیان دلار سهمیه‌ای باید کپی بلیط هواپیما و پاسپورت خود را به صرافی ارائه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا افرادی که برای گرفتن ۲۲۰۰ دلار خود به صرافی‌ها مراجعه می‌کردند باید مدارکی مثل بلیط، پاسپورت، ویزا یا عوارض خروج از کشور را به صرافی مورد نظرشان ارائه می‌کردند.

با توجه به اختلاف سه هزار تومانی دلار آزاد و صرافی اگر کسی اقدام به خرید دلار سهیمه‌ای خود کند، در جا شش میلیون تومان سود می‌کند.

حالا با توجه به این موضوع که بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای قرار داده است، افرادی با جعل بلیط هواپیما ترکیه اقدام به خرید دلارهای سهمیه‌ای خود می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر بلیط هواپیما به ترکیه را بین دو نیم تا سه میلیون به فروش می‌رسانند. همچنین هزینه کنسلی آن در بیشتر شرکت‌ها بین ۵ تا ۱۰ درصد است که با احتساب خرید بلیط سه میلیونی مشتری باید فقط ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنسلی بلیط را بپردازد.

حالا با توجه به این موضوع که صرافی‌ها امکان تشخیص اصل و جعل بلیط هواپیما را ندارد باز هم مشتریان خرید دلار سهمیه‌ای شش میلیون تومان سود می‌کنند.

یکی از کاربران توییتر نسبت به این موضوع واکنش داشته‌است و در تویییتی نوشته است: «صرافی‌های مورد تایید اخیرا فقط با بلیط سفر خارجی ارز می‌فروشن، یه فتوشاپ بلیط ترکیه بین ۴ تا ۵ میلیون تومان رانت داره چون صرافی امکان تشخیص اصل بودن بلیط رو نداره و به هیچ سامانه مرتبط دسترسی نداره»

تا قبل از اعمال شرایط جدید برای دریافت دلار سهمیه‌ای بازار اجاره کارت ملی هم داغ شده بود به طوری که در صف‌های طولانی صرافی‌های میدان فردوسی، افرادی دیده می‌شدند که صرفا برای اجاره کارت ملی خود اقدام کرده بودند. همچنین قیمتی که دلالان برای هر کارت ملی اعلام کرده‌اند در حال حاضر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    هر کس خرید سهمیه دلار با کارت یا بلیط میکنه از یارانه حذف شود. واقعا ۴۵ هزار تومان بدرد این افراد نمیخوره

    • ناشناس

      بنده. خدا مگر هنوز یارانه می دهند

    • حسين بوش باش

      معلومه تودستت به گوشت نمیرسه یا به سویا عادت کردی!

  • ناشناس

    ارز رو تو فرودگاه بدن بهشون بعد عبور از گیت

    • حسين بوش باش

      چیکار داری حالا اگه دو ریال پول خودمونو به خودمون میدن تو چرا ناراحتی!

    • ناشناس

      مردم ما عاشق گرونین و فقط خودشونو میبینن وقتی دلار بره بالا اون بدبختی که به نون شب محتاجه بدبخت تر میشه مسببین خود مردم هستند و بس

  • آوا

    2200 دلار یعنی تقریبا 63 میلیون. توی رقم 63 میلیون 6 میلیون سود کنن؟ واقعا میاارزه که طرف جعل اسناد و بلیط کنه؟؟؟؟!!!!

    • کیان

      اگه طرف روزی 5 تا 4 روز در هفته کارت ملی جور کنه میشه همون مبلغی که تو صفش دارن براش دست و پا مشکنن????!!!!

  • ایرانی میهن پرست

    نمیدونم این چه سیاستیه که دولت در دست گرفته.عده ای میرن ترکیه ولگردی میرن واسه خودشون عشق و حال میکنن خوش گذرونی میکنند .اون وقت مسئولین زحمت کش و دلسوز کشوربهشون ازر یارانه ای هم میدن . خوبه والا

    • حسين بوش باش

      آخه به اصطلاح وطن پرست اولآ که نوددر صد این مردم که ترکیه نمیرند وفقط دلارشو می‌گیرند ثانیآ شماهم مسؤلان گناه میندازی گردن ملت، ما تا روزی گناه را گردن هم میندازیم سودشو انگلیسی‌ها خواهند برد

  • حسين بوش باش

    حالا مگه اشکال داره از دلارهای 4200تومنی نفت که 27000تومن می‌فروشند چیزی گیر مردم بیاد بسه دیگه بعضی ها چقدر بخیلند تازه اینا خودشون اول همه خوردند

  • ناشناس

    یعنی واقعا دولتیا عقلشون نمیرسه که برای این سوبسیتی که به دلالان میرسه یه چاره ای ورداره. مثلا خیلی راحت بگه تحویل ارز مسافرتی در بانک فرودگاه بعد از رد شدن از بادجه صورت بگیره.شاید یکم مشکلات به وجود بیاره ولی در عوض این سوبسیت دیگه تو جیب دلالان نمیره و به بازار سیاه دلار هم لطمه ی کمتر میزنه.