کد مطلب: ۴۸۲۶۱۶

رئیس‌جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا:

شرط اصلی موفقیت در مهار بیماری کرونا، همکاری و همراهی مردم است

شرط اصلی موفقیت در مهار بیماری کرونا، همکاری و همراهی مردم است

رئیس‌جمهور، تایید و اجرای مقررات سختگیرانه و اعمال یک سلسله محدودیت‌ها به عنوان یک مطالبه عمومی مردم و متخصصان، در روند مقابله با کرونا را الزامی خواند و تاکید کرد که شرط نخست موفقیت این مقررات و محدودیت‌ها در مهار بیماری کرونا، بی‌تردید همکاری و همراهی مردم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ، گفت: می‌دانیم تعطیل کردن موقت برخی از کسب‌وکارها برای مردم زحمت درست می‌کند اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز افزایش سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها نداریم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه، افزود: مرحله نخست این طرح از شنبه برای تهران بزرگ اجرا و بنا به ضرورت، ممکن است در دیگر استان‌ها هم اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی اظهار داشت: برای حسن اجرا و موثر بودن جرائمی که توسط کمیته‌های امنیتی-اجتماعی و درمانی ستاد مقابله با کرونا تدوین شده، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات مکلف است با همکاری رسانه ملی و فضای مجازی و استفاده حداکثری از همه رسانه‌های کشور نسبت به اطلاع رسانی و آموزش این موضوع اقدام موثر و مداوم کند.

رئیس‌جمهور وظیفه اتحادیه‌ها، اصناف، صاحبان حِرَف و مدیران و مسئولان ادارات را در رعایت پروتکل‌ها، اعمال نظارت و اجرای جرائم، بسیار جدی عنوان کرد و گفت : همه این بخش‌ها موظف به اعمال این جرائم و نظارت دائمی بر آنها هستند و این را بخشی از وظایف اولویت‌دار خود تعریف کنند.

دکتر روحانی با اشاره به اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه ، گفت: با توجه به اجباری شدن پوشش ماسک در استان تهران و برخی از مناطق کشور، دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط، موظف شده اند که تلاش مضاعفی برای تامین ماسک ارزان‌قیمت انجام دهند و همزمان کمیته تبلیغات با همکاری کمیته درمان، باید روش ساخت ماسک‌های خانگی را به مردم آموزش بدهند.

رئیس‌جمهور در ادامه به موضوع اربعین و ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: خوشبخانه با همکاری مردم متدین و منضبط کشورمان تمامی پروتکل‌ها در اکثر شهرها در عزاداری محرم به خوبی اجرا شد و اکنون توقع و انتظار این است که در عزاداری‌های اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز این پروتکل‌ها به بهترین شکل اجرا شود به گونه‌ای که حتی دیگر شاهد برخی تخلفات کوچک نیز نباشیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا باید افرادی که رعایت میکنند بخاطر عده ای بی خرد مبتلا یا عزادار بشن ؟!!! باید با اینها که باعث عزادار شدن خانواده ها میشن قاطعانه برخورد بشه . در اصل اینها قاتل هستند . محدودیتهای شدید اجرا کنید خواهشا ا ا