کد مطلب: ۵۳۷۶۵۷

افزایش مشارکت مردم به معجزه نیاز دارد/ اجماع اصلاح‌طلبان در صورت حضور ظریف

افزایش مشارکت مردم به معجزه نیاز دارد/ اجماع اصلاح‌طلبان در صورت حضور ظریف

نماینده سابق مجلس گفت: کاندیداهایی که امکان عبور از فیلتر شورای نگهبان را دارند، از شانس کمتری برای جلب اعتماد مردم برخوردارند که این چالشی است که با آن درگیر هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود صادقی، نماینده مجلس دهم، در رابطه با فضای انتخاباتی گفت: به نظر می‌رسد در مقایسه با جبهه اصلاحات در اردوگاه اصولگرایی انسجام کافی برای انتخابات به‌وجود نیامده و مقداری تشتت و تفرق زیاد است و در دو شورا دسته بندی می‌شوند بنابراین به وحدت رسیدن آنها همراه با چالش‌هایی بوده و فعلا درگیر چالش‌های درونی هستند و مدعی زیاد دارند.

او ادامه داد: با توجه به عملکرد انتخابات‌های گذشته و بعضی از شواهد پیش‌بینی می‌شود با تعدد کاندیدا وارد شوند و بعد از شروع مبارزات انتخاباتی نهایتا در آن زمان با توجه به اقتضای شرایط به وحدت برسند اما در حال حاضر به نظرم اختلاف در بین آنها زیاد است.

صادقی با اشاره به اینکه جواد ظریف تا الان برای کاندیداتوری اعلام آمادگی نکرده است، گفت: جواد ظریف نه قبل از قضایای اخیر و نه بعد از آن چیزی اعلام نکرد، در خصوص آمادگی و تمایل او برای کاندیدا شدن هنوز شک و تردید وجود دارد. اگر حاضر به حضور در انتخابات شود یکی از گزینه‌هایی است که مجموعه می‌تواند روی او به اجماع برسد.

او همچنین در رابطه با افزایش مشارکت در انتخابات بیان کرد: این امر نیاز به معجزه دارد و با کارهای عادی ممکن نیست. «اعتماد از دست رفته مردم» را باید با معجزه بدست آورد و راه‌حل دیگری نداریم. من احساس می‌کنم برخی خیلی تمایل ندارند مردم در این انتخابات شرکت کنند. عزمی در متولیان امر و برخی مسئولان دیده نمی‌شود بلکه برعکس می‌خواهند فضای انتخابات رکود باشد و احتمالا با یک رای حداقلی کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظر خودشان را از صندوق بیرون بیاورند.

او افزود: مردم در نظرسنجی‌ها دو موضوع را مطرح کردند البته افرادی که مردد بودند. صدا و سیما در نظرسنجی خود اعلام کرد که ۵۱ درصد گفتند قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، ۱ درصد گفتند شرکت می‌کنیم و حدود بینابینی که حدود ۲۰ درصد است گفتند به دو فاکتور مهم و اصلی که چه کسی کاندیدا می‌شود و بهبود وضعیت اقتصادی در این بازه زمانی بستگی دارد لذا برای مردم اهمیت دارد، جدا از آن جمع زیادی حتی با این تحولات هم از قهر بیرون نمی‌آیند.

صادقی گفت: انتخاب فرد اصلح کار مشکلی است، کاندیداهایی که از جمله خودم صلاحیت بالاتری دارند متاسفانه ممکن است در معرض رد صلاحیت باشند، کاندیداهایی که امکان عبور از فیلتر شورای نگهبان را دارند شانس کمتری برای جلب اعتماد مردم دارند که این چالشی است که با آن درگیر هستیم.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات پیگیری کنید.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس درست کن معجزه نمیخواد همه میان در غیر این صورت کسی نمیاد