کد مطلب: ۴۴۵۱۳۸

بورس چهارشنبه چگونه آغاز شد؟ / بازار تحت سلطه گروه بانکی و خودرویی‌

بورس چهارشنبه چگونه آغاز شد؟ / بازار تحت سلطه گروه بانکی و خودرویی‌

در جریان معاملات اول وقت امروز بورس تهران، شاخص کل با رشدی ۷ هزار واحدی وارد کانال ۷۳۴ هزار واحدی شد تا نسبت به روزهای قبل رشد کم‌شتاب‌تری را به ثبت برساند.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، در آغاز معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۷ هزار واحدی وارد کانال ۷۳۴ هزار واحدی شد. این در حالی است که متوقف بودن نماد فولاد در کنار بسیاری از نمادهای دیگر به دلیل تغییرات ۵۰ درصد باعث شده تا امروز در مقایسه با روزهای گذشته از شدت رشد شاخص کاسته شود.

7 20

در جریان معاملات امروز بورس، سه نماد ونیکی، کچاد و فارس به ترتیب با ۱۱۹۱، ۷۲۲ و ۵۰۳ واحد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که در معاملات فرابورس نیز ذوب، فرابورس و وهور موثرترین نمادها بودند که البته ذوب در دامنه منفی معامله می‌شود.

9 17

در ۵۰ دقیقه ابتدایی بازار بیش از ۳۵۰ هزار معامله انجام شد که طی آن بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. ارزش کل معاملات فرابورس نیز بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال بود. در این میان گروه خودرویی با تشکیل صف خرید در اکثر نمادهای خود پرتقاضاترین گروه امروز بازار بوده است. بانکی‌ها نیز مورد استقبال شدیدی از سوی خریداران قرار گرفته‌اند و از نظر حجم معاملات بیشترین دادوستد سهم را به خود اختصاص داده‌اند. از نظر ارزش معاملات نیز غشهد و ونوین پیشتاز یک ساعت ابتدایی بازار بودند.

بورس معاملات امروز خود را در حالی آغاز کرده که شاخص کل از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۸۰ هزار واحد رشد داشته و عملکردی بی‌سابقه را از خود به جای گذاشته بود. این در حالی است که معاملات چهار نماد شگویا، صبا، تملت و زکوثر از ساعت عادی بازار خارج شده و به ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۰ منتقل شده است. همچنین نماد شستا نیز که آخرین عرضه اولیه بورس بوده برای کاهش فشار بر هسته معاملاتی از ساعت ۱۳:۳۱ تا ۱۴:۳۰ معامله می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.