کد مطلب: ۶۱۷۲۶۳

آغاز سرخ بورس در یکشنبه/ فشار فروش کم می‌شود؟

آغاز سرخ بورس در یکشنبه/ فشار فروش کم می‌شود؟

در حالی که بورس روز گذشته شاهد ریزش ۵۰۰۰ واحدی شاخص کل بود، همانطور که انتظار می‌رفت امروز نیز با افت در شاخص آغاز به کار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که بورس روز گذشته شاهد ریزش ۵۰۰۰ واحدی شاخص کل بود، همانطور که انتظار می‌رفت امروز نیز با افت در شاخص آغاز به کار کرد. شاخص کل در آغاز بازار امروز با بیش از ۱۰۰۰ واحد افت وارد کانال یک میلیون و ۳۲۱ هزار واحد شده است. ارزش معاملات در نیم ساعت ابتدایی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان است.

در شروع بازار یکشنبه محصولات غذایی وضعیت بهتری دارند، اما سایر گروه‌ها با افت روبه‌رو هستند. شپنا، کالا و بورس نمادهای تاثیرگذار در افت شاخص کل هستند.

علاوه بر این فرابورس نیز با ریزش شاخص کل مواجه است. این بازار که روز گذشته کانال ۱۸ هزار واحد را از دست داد، در آغاز بازار امروز با ۳۰ واحد افت در کانال ۱۷ هزار و ۹۵۹ واحد قرار گرفته است. بپاس، فرابورس و سمگا نمادهای تاثیرگذارتری در این افت بوده‌اند.

با وجود اینکه ریزش‌ها در شاخص کل ادامه دارد و تنها متغیر مهم بازار یعنی پول خبری نیست کارشناسان معتقدند در ادامه از فشار فروش کمتر شده و احتمالا وضعیت بازار متعادل‌تر خواهد شد.

البته که به عقیده اکثر کارشناسان ادامه‌دار بودن وضعیت رکودی و افت‌های پیاپی به هیچ عنوان به نفع بورس نیست، چرا که ادامه این روند وضعیت بازار سهام را برای برگشت سخت می‌کند. با توجه به پتانسیل رشد بورس بهتر است مسئولان هر چه زودتر دست به کار شده و نقدینگی به بازار وارد کنند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.