خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۵۰۶۸

یک گام تا شنیدن صدای صوت قطار در کرمانشاه

یک گام تا شنیدن صدای صوت قطار در کرمانشاه

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با رسیدن به مراحل پایانی عملیات نصب علائم الکترونیکی و نشانه‌های مسیر ریلی در آینده‌ای نزدیک حرکت رسمی قطارها در کرمانشاه آغاز می‌شود.

خیرالله خادمی با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه مهم که گام پایانی در آغاز به کار خط راه‌آهن غرب کشور به حساب می‌آید، از چند ماه قبل به مرحله پایانی ریل‌گذاری خود رسید و در حال حاضر به گام‌های نهایی در افتتاح نزدیک شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی، خط ریلی این پروژه 175 کیلومتری در 12 مرداد ماه امسال نهایی شد و پس از آن نصب خطوط ایستگاهی و علائم راه‌آهن در آنها آغاز شده که در حال حاضر در مرحله پایانی خود قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره جزییات مراحل پایانی کار در این مسیر توضیح داد: در حال حاضر عملیات نصب خط در کل طول 175 کیلومتری ملایر تا کرمانشاه به اتمام رسیده و نصب خطوط ایستگاهی نیز که در مساحتی 15 کیلومتری اجرایی می‌شود در مراحل پایانی خود قرار دارد.

خادمی اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که این پروژه در اتصال راه‌آهن به مرزهای غربی دارد این پیش‌بینی را می‌کنیم که با رسیدن ریل از کرمانشاه به مرز خسروی سالانه حدود دو میلیون نفر مسافر و 12 میلیون تن کالا در این مسیر جابه‌جا شود.

خط آهن کرمانشاه دومین پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی بود که در دولت یازدهم به فاز نهایی رسید. این خط ریلی پس از همدان و قبل از خط ریلی استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و خط دوم آذربایجان شرقی نهایی شد و دولت بنا دارد در ماه‌های باقیمانده از سال جاری امکان نهایی شدن فازهای اجرایی در دو خط ریلی ارومیه و رشت را نیز به وجود بیاورد.

با نهایی شدن کار ساخت این پروژه‌ها دو رکورد ساخت خطوط ریلی جدید و ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن شکسته شده و پیش‌بینی می‌شود میزان تاثیرگذاری این خطوط در افزایش اقبال به جابه‌جایی کالا از طریق راه‌آهن به شکل قابل توجهی بالا رود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.