کد مطلب: ۲۶۵۹۶۲

شهرداری تهران در ساخت مترو پرند تعلل می‌کند

شهرداری تهران در ساخت مترو پرند تعلل می‌کند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تعلل شهرداری تهران در اتمام عملیات ساخت مترو شهر پرند،‌گفت: قطار اندیشه-تهران با مشارکت راه‌آهن و شرکت عمران شهرهای جدید ساخته می‌شود.

محمدرضا توکلی با بیان این‌که مشکل ترافیکی کلانشهر تهران تنها مربوط به حمل و نقل داخلی این شهر نبوده و بخش عمده‌ای از آن مربوط به حومه شهر است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از آلودگی و ترافیک شهر تهران مربوط سفرهای حومه شهر است که می‌طلبد شهرداری به این مسئله توجه ویژه داشته و مابقی پروژه مترو از فرودگاه امام خمینی(ره) به شهر جدید پرند را هرچه سریعتر به پایان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی راه‌اندازی قطار برقی شهر جدید پرند را یکی از اولویت‌های اصلی شهر پرند در سال جاری افزود: شرکت عمران انتظار دارد تا شهرداری تهران ضمن تسریع در تکمیل این پروژه هرچه سریعتر به رفع مشکل حمل و نقلی شهر جدید پرند به کلان شهر تهران بپردازد چراکه عملیات زیرسازی این خط قبلا توسط شرکت عمران از فرودگاه تا پرند انجام شده و مرحله تکمیل روسازی و تأمین تجهیزات با توجه به تغییر دستگاه اجرایی به شهرداری واگذار شده ا ست.

وی با بیان این‌که شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی دارد تا در جهت این مهم همکاری لازم را به عمل آورد، ضمن این‌که پیمانکار طرح نیز آماده انجام مراحل باقیمانده است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی به وجود آمده انتظار می‌رود این مشکل هرچه سریع‌تر رفع و خط مترو تکمیل شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری این‌که استقبال مردم از راه‌آهن شهر جدید پرند نیز بسیار خوب بوده و هم‌اکنون 22 رام ریل باس به صورت رفت و برگشت به این شهر تردد دارد، گفت:‌ بر اساس جلسات برگزار شده با استاندار البرز، قطار برقی هشتگرد با تزریق نقدینگی توسط دولت و کمک‌های عمران شهرهای جدید تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

توکلی مشکل اصلی پروژه قطار برقی هشتگرد را عدم تامین نقدینگی جهت خرید تجهیزات دانست و افزود: در حال حاضر عملیات کابل‌کشی برق بالاسری از ایستگاه هشتگرد آغاز شده و درحال تکمیل است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه برای راه‌اندازی راه‌آهن از شهر جدید اندیشه به تهران بین شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت راه‌آهن اظهار کرد: طبق این تفاهمنامه قرار است تا هر 2 شرکت به صورت مشارکتی به این پروژه وارد شوند که امید است مرحله مطالعاتی آن هرچه سریعتر از سوی شرکت راه‌آهن پایان و عملیات اجرایی آغاز شود.

توکلی همچنین در مورد پروژه قطار برقی شهر جدید پردیس گفت: این قطار با توجه به سکونت روز افزون متقاضیان مسکن مهر در این منطقه باید هرچه سریعتر احداث شود. این کار نیازمند اخذ ردیف اعتباری در بودجه ملی سال 98 است و ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ممنون از پیگیری مترو شهر پرند