کد مطلب: ۷۱۲۱۶۹

شکست مسکن ملی علنی شد؟

شکست مسکن ملی علنی شد؟

بیش از ۵‌میلیون و ۵۵۱‌هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از یک‌میلیون و ۲۹۴‌هزار نفر مورد تایید نهایی تجمعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حاکی از آن است که بیش از ۵‌میلیون و ۵۵۱‌هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان حدود ۳‌میلیون و ۸۲۷‌هزار نفر حائز شرایط، یک‌میلیون و ۵۱۲‌هزار نفر حائز شرایط فعال و بیش از یک‌میلیون و ۲۹۴‌هزار نفر نیز مورد تایید نهایی تجمعی قرار گرفته‌اند.

روزنامه دنیای‌اقتصاد نوشت: جزئیات تازه‌ترین گزارشی که در خصوص وضعیت طرح ساخت یک‌میلیون مسکن در سال توسط سازمان ملی زمین و مسکن وابسته به وزارت راه وشهرسازی منتشر شده ، حاکی است، از بین یک‌میلیون و ۵۱۲‌هزار نفر حائز شرایط فعال در این طرح تنها ۳۳۳‌هزار نفر اقدام به واریز آورده اولیه ۴۰‌میلیون تومانی کرده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد از میان متقاضیانی که بعد از واجد شرایط شناخته شدن و ارسال پیامک، اقدام به تکمیل مدارک خود کرده‌اند (متقاضیان فعال)، یک‌میلیون و۱۷۹‌هزار نفر، هنوز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام نکرده‌اند. این در حالی است که دولت اعلام کرده است، بعد از ارسال سومین پیامک به این افراد، فقط یک ماه ونیم فرصت دارند که نسبت به واریز آورده اولیه در شبکه بانکی اقدام کنند.

این آمار یک‌میلیون و۱۷۹‌هزار نفری، البته، حداقل تعداد تماشاچی‌ها در مسکن دولتی را نشان می‌دهد. چرا که بر اساس تعداد متقاضیان فعال یعنی افرادی که بعد از واجد شرایط شناخته شدن وارسال پیامک به آنها برای تکمیل مدارک، مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را کامل کرده‌اند، محاسبه شده است.

این در حالی است که بیش از ۳‌میلیون نفر از ثبت‌نام‌کننده‌ها در مرحله اول پالایش، واجد شرایط شناخته شده اما آمارها نشان می‌دهد بیش از نیمی از آنها برای تکمیل ثبت‌نام خود، مراجعه نکرده‌اند. با این حال، از آنجا که شرط نهایی برای قرارگرفتن متقاضیان در لیست نهایی افراد واجد شرایط مسکن دولتی، افتتاح حساب و واریز سهم آورده متقاضی است عملا هم‌اکنون تنها ۳۳۳‌هزار متقاضی، از مجموع بیش از ۳‌میلیون نفر متقاضی واجد شرایط و بیش از یک و نیم‌میلیون نفر متقاضی فعال که اقدام به تکمیل مدارک خود کرده‌اند، متقاضی پای کار در این طرح هستند.

گزارش سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حاکی از آن است که بیش از ۵‌میلیون و ۵۵۱‌هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان حدود ۳‌میلیون و ۸۲۷‌هزار نفر حائز شرایط، یک‌میلیون و ۵۱۲‌هزار نفر حائز شرایط فعال و بیش از یک‌میلیون و ۲۹۴‌هزار نفر نیز مورد تایید نهایی تجمعی قرار گرفته‌اند. تاکنون (دهه اول مهرماه سال‌جاری) حدود ۵۰۰‌هزار نفر از ۵‌میلیون نفر ثبت‌نام‌کننده به افتتاح حساب اقدام کرده‌اند و تخصیص پروژه نیز برای آنها انجام شده است. بر این اساس حدود ۲۹۸‌هزار نفر متقاضی تخصیص پروژه بوده و حدود ۳۳۳‌هزار نفر، آورده اولیه ۴۰‌میلیون تومانی خود را واریز کرده‌اند.

مطابق قانون، چنانچه متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند از سامانه ثمن (سامانه طرح نهضت ملی مسکن) حذف خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسیاری در طرح نهضت ملی، تایید نهایی شده اند ولی پیامک افتتاح حساب بانک دریافت نکردند.

  • ناشناس

    برای من در سامانه نهضت ملی نوشته شده، تایید نهایی، ولی هیچ پیامکی برای افتتاح حساب در بانک دریافت نکردم، تلفن هم جواب نمی دن.

  • مجتبی

    واسه من زده فقط واریز کن نه مبلغ داره نه تاریخ سرکاری هست بابا

  • ناشناس

    از خرداد ثبت نام کردیم و محضر رفتیم تایید نهایی هم شده! هیچ پیامکی نیومده هیچکس هم جواب نمیده فقط میگن‌ صبر کنید پیامک میاد

  • ناشناس

    من هم در سامانه تایید نهایی شدم و به سازمان راه و شهرسازی محل سکونتم مراجعه کردم .اعلام کردن زمین نداریم و هر زمان براتون پیامک ارسال شد باقی مراحل رو طی کنید.

  • وحید

    سلام
    من ۲ ماه بعد از تایید نهایی پیامک واریز اومد الانم ۴۰ م واریز زدم به شماره حساب مشخص شده بانک مسکن و طبق روال کار داره پیش میره .سوپر مارکت نیست که از قفسه برداری بری .
    منم یکی مثل شما یکم با صبر و حوصله به نظرم افراد تایید نهایی اوکی میشن .
    در پناه حق باشین

  • ناشناس

    آخه کی تو این اوضاع تورم و بی پولی چهل میلیون داره بده

  • دهه شست

    من مجرد هستم .ثبت نام کردم گفتن پیامک واریز خواهد امد ولی حدود هفت ماهه که هیچ خبری نیست . بین آشنا و دوستان هم ضایع شدیم چون خیلی به این طرح امیدوار شده بودم و از این طرح دفاع می کردم ولی حالا می بینم که هیچی به هیچی

  • Hosein

    پس مددجویتن واجد شرایط سازمان بهزیستی وکمیته امداد که قرار بوداقصاط این قر رو خود سازمان ها پرداخت کنند چه ش