کد مطلب: ۱۶۷۵۴۰

صادرات فرش ۱۳ درصد افزایش یافت

صادرات فرش 13 درصد افزایش یافت

رئیس مرکز ملی فرش ایران، از رشد ۱۳ درصدی صادرات فرش در شش‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، از رشد ۱۳ درصدی صادرات فرش در شش‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمید کارگر در حاشیه بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات با بیان این‌که صادرات فرش دستباف رو به بهبود است، اظهار داشت: این به آن معنا نیست که شرایط مطلوب است اما روند صادرات رو به رشد بوده به طوری که در سال ۹۴ میزان صادرات ما ۲۹۴ میلیون دلار بوده و این عدد در سال ۹۵ به ۳۵۹ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال صادرات فرش دستباف با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این‌که کشور آمریکا مهم‌ترین مقصد صادراتی فرش ایران است، اضافه کرد: صادرات فرش به این کشور به دلیل تحریم‌ها به مدت ۶ سال متوقف بود اما در سال ۹۵ ما ۹۰ میلیون دلار به طور مستقیم به این کشور صادرات داشتیم.

کارگر ادامه داد: در کنار بازارهای سنتی ایجاد بازارهای جدید در دستور کار فعالان صادراتی است از جمله برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند شیلی، برزیل، کشورهایی مانند آفریقای جنوبی و همچنین چین از جمله این بازارها هستند.

وی افزود: اهمیت بازار چین از این جهت است که زمانی این کشور خود رقیب ما بود اما اکنون جزو ۲۰ مشتری اول ایران در زمینه فرش است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.