کد مطلب: ۶۳۷۹۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صادرات قطعات یدکی به عراق/ ایران، خودرو هم صادر می‌کند؟

صادرات قطعات یدکی به عراق/ ایران، خودرو هم صادر می‌کند؟

سایپا اعلام کرد فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدکی در عراق راه‌اندازی کرده است. آیا این صادرات برای کشور صرفه اقتصادی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجموعه سایپا یدک بازارگاه قطعات یدکی راه اندازی کرد و قرار است فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدکی محصولات سایپا در کشور عراق ایجاد شود.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در بازدید از بازارچه قطعات یدکی سایپایدک گفت: ایجاد بازارگاه سایپایدک، اقدام قابل توجه و موثری در زمینه توسعه بازرگانی قطعات یدکی است. می‌توان این امر را به عنوان یک مدل جهانی بازاریابی و کسب و کار در اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس ثبت جهانی کرد.

رئیس کمیسیون تجارت و بازرگانی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با استقبال از رویکرد سایپایدک با اشاره به اهمیت بازار عراق برای توسعه صادرات گفت: اگر گروه خودروسازی سایپا در ارایه خدمات پس از فروش محصولات خود در بازار عراق گام های بلند و محکمی بردارد می توان پیش بینی کرد که محصولات این مجموعه بیش از گذشته مورد استقبال مردم عراق قرار می‌گیرد.

صرفه اقتصادی دارد؟

با توجه به زیان‌دهی خودروسازان صادرات قطعات خودرو، صرفه اقتصادی برای این صنعت دارد؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سایپا محصولات خود را در گذشته به این کشور صادر کرده بود. اما قطعات یدکی آن به صورت قاچاق تامین و وارد عراق می‌شد. اما باید در نظر گرفت که بازار خودروی کشور عراق، بازاری جزئی و محدودی برای صادرات است.

او افزود: این قطعات یدکی تنها به میزان خودروهایی است که به عراق صادر شده‌اند. به نظر نمی‌رسد سایپا توان رقابت در بازار رقابتی داشته باشد.

خودرو به عراق صادر می‌شود؟

این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: کشور عراق به دلایل مختلفی از جمله دلایل سیاسی از مبدا ایران، خودرو وارد کرده است. صادرات قطعات خودرو نیز، تنها برای خدمات پس از فروش همین محصولات است.

شهریاری گفت: به نظر نمی‌رسد که با توجه به کیفیت خودروهای داخلی، این کشور تمایل چندانی به ادامه خرید خودروهای ایرانی داشته باشد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.