خبر مهم:

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۸

صادرات محصولات لبنی به یک میلیارد دلار افزایش می یابد

صادرات محصولات لبنی به یک میلیارد دلار افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت لبنی و غذایی کاله گفت:صادرات محصولات این واحد تولیدی از 300 میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش می یابد. به گزارش خبرنگار تجارت نیوز،غلامعلی سلیمانی در حاشیه بازدید  خبرنگاران از کارخانه تولید شیر ای اس ال در شهریار گفت:صادرات محصولات لبنی کاله در سال گذشته به 300 میلیون دلار رسید که

مدیر عامل شرکت لبنی و غذایی کاله گفت:صادرات محصولات این واحد تولیدی از 300 میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار تجارت نیوز،غلامعلی سلیمانی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید شیر ای اس ال در شهریار گفت:صادرات محصولات لبنی کاله در سال گذشته به 300 میلیون دلار رسید که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده ،بزودی این رقم به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
وی افزود:در حال حاضرواحد تولیدی کاله 1400 نوع انواع محصولات لبنی،گوشتی و نوشیدنی تولید می کند که نزدیک به 25 درصد از این تولیدات صادر می شود.
سلیمانی با اشاره به اینکه محصولات کاله در حال حاضر به کشورهای عراق،افغانستان،آسیای میانه،پاکستان،حاشیه خلیج فارس،آمریکا،اروپا و کانادا صادر می شود،اظهار داشت:با تلاشهای گسترده،توانستیم قفل بازار روسیه را نیزبر روی محصولات لبنی باز کنیم و در آینده بسیار نزدیک نیز به بازر لبنی کشورهای سوریه و شمال آفریقا نیز ورود خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با تصاحب بازارهای جدید صادراتی،پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری را برای محصولات کاله داریم و بر این باوریم که این رقم محقق می شود.
این فعال تولیده کننده محصولات لبنی،با اعلام اینکه واحد تولیدی کاله هم اکنون برای 17 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است،اظهار داشت:در حال حاضر روزانه 2500 تن شیر خام از دامداران سراسر کشور توسط شرکت کاله خریداری می شود،که این رقم با توسعه کارخانجات لبنی این برند خوش نام و مشهور ایرانی ،به 5 هزار تن در روز قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه واحد تولیدی کاله بزرگ ترین واحد تولیدی محصولات غدایی در ایران و منطقه خاورمیانه است،خاطرنشان کرد:بالا رفتن میزان تولید شیر خام در کشور یکی از برنامه های محوری و در اولویت واحد تولیدی کاله است که برای تحقق این مهم،شرکت یاد شده با دادن علوفه به دامداران طرف قراردادش در صدد است تا ضمت کاهش هزینه های تولید شیرخام،امکان افزایش شیر با کیفیت را نیز توسط دامداران زحمتکش را نیز فراهم کند.
سلیمانی در پاسخ به این پرسش که چه باید کرد تا قیمت محصولات لبنی کاهش یابد ،گفت:یکی از مهمترین دلایل گران شدن محصولات لبنی ،اعمال ارزش افزوده بر محصولات نهایی است،که دولت می تواند با حذف ارزش افزوده بر محصولات لبنی،زمینه بالارفتن میزان مصرف شیر و فرآورده ای آن را برای خانوار ایرانی فراهم کند.
وی تاکید کرد: با افزایش میزان مصرف محصولات لبنی ،به خوبی می شود نگرانی های ناشی از به خطر افتادن سلامت افراد و نیز بروز بیماریهای پوکی استخوان،دهان و دندان ،اضافه وزن و… را از بین برد.
مدیر عامل شرکت تولیدی کاله در پاسخ به پرسش خبرنگار تجارت نیوز مبنی بر اینکه چرا وجه بهای شیر خام دامداران با تاخیر پرداخت می شود،اظهار داشت:به همان دلیل که کارخانجات لبنی نیز وجه محصولات فروخته شده خود را به فروشگاهها و مغازه داران با تاخیر پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: به طور مثال یکی از فروشگاههای زنجیره ای خوش نام شهر،وجه محصولات خریداری شده کاله را 45 روزه و گاها دو ماهه پرداخت می کند واین در حالی است که مغازه های سطح شهر نیز ده روز بعد از خرید ،پول محصولات را می دهند.
سلیمانی همچنین با اشاره به خبر منتشر شده از سوی سازمان استاندارد مبنی بر جلو بردن تاریخ انقضا محصولات این واحد تولیدی گفت:متاسفانه اشتباه سهوی کارشناس استاندارد ،مبنی بر به روز نبودن تاریخ انقضا باعث تشویش بی مورد اذهان عمومی شد،چرا که پس از آن با انجام آزمایشات و بازرسی های دوباره سازمان استاندارد،مشخص شد که گزارش کارشناس مربوطه اشتباه بوده و در پی آن رئیس سازمان استاندارد،به صورت شفاهی نسبت به اشتباه پیش آمده عذر خواهی کرد.
گفتنی است ،واحد تولیدی کاله در حال حاضر شیری را تولید می کند که مدت ماندگاری آن 21 تا 25 روز است و بنابراین زمان انقضای آن متناسب با عرضه به بازار بر روی محصول قید می شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    احسنت
    با آروزی موفقیت