کد مطلب: ۷۵۶۹۵۹

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است

اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است

تعرفه صادرات محصولات کشاورزی باعث ایجاد مشکلاتی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان شده و اعمال تعرفه صادرات برای این محصولات ممنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی اظهار نظر کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اعمال تعرفه بر صادرات سیب زمینی ممنوع است و مجلس از جایگاه نظارتی خود با این موضوع برخورد خواهد داشت.

عسگری گفت: اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، تخطی از قانون و تخلف است. و اتخاد تصمیمات خلق الساعه در حوزه اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی موجب مشکلاتی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصولات شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: براساس قانون احکام دائمی برنامه و قانون برنامه ششم اعمال هرگونه تعرفه برای صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است و تخطی از قانون نیز تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعمال هر گونه تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است مگر آنکه دستگاه متولی ۶ ماه قبل اعلام کند که می‌خواهد تعرفه صادرات را برای محصولی اعمال کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قانون انتظار در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار داده شده است تا این وزارتخانه نیازمندی‌های کشور را تامین و مازاد را صادر کند، اما اگر صادرات یکباره متوقف شود بازار رقابتی در خارج از کشور را از دست می‌دهیم.

عسکری گفت: هیچ دستگاهی تحت هیچ شرایط حق ندارد تعرفه روی محصولات کشاورزی اعمال کند و در صورت اعمال تعرفه، مجلس موضوع را از جایگاه نظارتی خود پیگیری خواهد کرد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.