کد مطلب: ۱۵۶۰۳۱

۹۱ میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی صادر شد

۹۱ میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی صادر شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: صادرات میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی در ۵ ماه نخست امسال با رشدی ۱۸ درصدی به بیش از ۹۱ میلیون بشکه افزایش یافت.

مسعود حسنی در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به اینکه تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش یافته است، اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های مهمی در این مجتمع با توانمندی متخصصان طراحی و اجرایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد گاز مصرفی کشور از مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و منتقل می‌شود تصریح کرد: برداشت گاز از میدان گاز پارس جنوبی افزایش یافته که در این راستا با افزایش برداشت گاز، فرآوری و شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی ارتقاء یافت و اکنون بیش از ۶۵ درصد گاز مصرفی کشور در این منطقه صنعتی و تولیدی تامین و به شبکه گازرسانی منتقل می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولید ۱۵ درصدی گاز در این مجتمع خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۵ ماه نخست امسال برداشت گاز از مخزن مشترک به ۶۸ میلیارد متر مکعب رسید که رشد بیش از ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

حسنی با اشاره به افزایش تولید همه محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تصریح کرد: حجم گاز شیرین تولیدشده ۵۴ میلیارد متر مکعب در ۵ ماه نخست امسال ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی از افزایش تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد و گفت: تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایشی حدود ۲۸ درصدی مواجه شد و از ۸۸۶ هزار و ۳۰۰ تن در پنج ماه نخست سال قبل به یک میلیون و ۱۳۲ هزار تن در امسال رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه میزان پروپان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی در این مدت ۵۹۰ هزار تن بوده است از افزایش حجم تولید بوتان در ۵ ماه نخست امسال خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ هزار تن بوتان و ۲۱۹ هزار و ۳۲۸ تن گوگرد تولید شده است.

حسنی با بیان اینکه تولید میعانات گازی مجتمع با رشدی ۱۳ درصدی در ۵ ماه امسال همراه بوده خاطرنشان کرد: تولید میعانات گازی در مجتمع گازی پارس جنوبی در ۵ ماه نخست امسال به ۸۶ میلیون بشکه رسید که صادرات آن با رشد ۱۸ درصدی به بیش از ۹۱ میلیون بشکه افزایش یافت.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.