کد مطلب: ۲۹۹۹۸۳

صادرات چای داخلی با تشخیص وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت ندارد

صادرات چای داخلی با تشخیص وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت ندارد

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت با اعلام بلامانع بودن صادرات چای داخلی گفت:‌ تشخیص داخلی یا خارجی بودن چای بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

محمود بازاری گفت: ۲۸ مردادماه وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد که چای داخلی ممنوعیت صادرات ندارد ولی صادراتش باید با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد و ساز و کار اجرایی آن و تشخیص چای داخلی و خارجی نیز با این وزارتخانه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در متن ابلاغیه تصریح شده است که منظور از چای فله و بسته‌بندی در فهرست مذکور انواع چای وارداتی با نرخ ارز رسمی بانک مرکزی (چهار هزار و 200 تومان) است.

بازاری ضمن اعلام بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته‌بندی گفت: به‌منظور جلوگیری از هرگونه خروج رسمی و غیررسمی چای در قالب و پوشش تولیدات داخلی ضروری است به گمرکات اعلام شود تا صادرات چای داخلی با کنترل دستگاه‌های مسئول و مجوز وزارت جهاد کشاورزی بلامانع است.

بازاری تصریح کرد: در حال حاضر صادرات چای خارجی که با ارز چهار هزار و 200 تومانی وارد شده و در گروه یک کالایی است، ممنوعیت است.

وی در ادامه تأکید کرد: ساز و کار اجرای این امر و تشخیص داخلی یا خارجی بودن چای بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع:‌ شاتا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.