کد مطلب: ۱۶۶۳۰۸

صادرات ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت برق کشور

صادرات 20 میلیارد دلاری در صنعت برق کشور

معاون وزیر نیرو گفت: ظرفیت پیمانکاری مهندسان مشاور و سازندگان تجهیزات برقی در ایران به حدی است که می‌توان در این حوزه، سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار صادرات داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت پیمانکاری مهندسان مشاور و سازندگان تجهیزات برقی در ایران به حدی است که می‌توان در این حوزه، سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار صادرات داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از صدا وسیما؛ هوشنگ فلاحتیان با بیان این‌که در بخش برق در طول سال‌های گذشته نشان دادیم که رتبه اول صادرات خدمات فنی مهندسی مربوط به مهندسان صنعت برق است، گفت: برای دست‌یابی به بازارهای صادراتی باید تعاملات و هماهنگی‌های لازم با کشورهای هدف از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط مانند وزارت اقتصاد، گمرک و بانک داشته باشیم و بازرگانان این حوزه نیز باید تخصص‌های لازم را کسب کنند.

معاون وزیر نیرو افزود: یکی از بازارهای هدف ما بازار عراق است که در دیدار اخیر مسئولان عراقی، انتظارمان برای استفاده بیشتر از پیمانکاران ایرانی را با آن‌ها مطرح کردیم که قول همکاری بیشتری دادند.

فلاحتیان گفت: مسئولان بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز تلاش می‌کنند که زمینه حضور بیشتر پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان تجهیزات برقی را در بازار عراق بیش از گذشته فراهم کنند. ده‌ها شرکت بخش خصوصی کشورمان در بخش آب و برق در کشور عراق فعالیت می‌کنند اما این روزها رقابت بسیار سنگین شده و به چالش جدی برای پیمانکاران، مهندسان مشاور و تولیدکنندگان ایرانی تبدیل شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: شرکت‌های بخش خصوصی با تجارب سال‌های گذشته می‌توانند در بازار عراق فعال باشند و با رفع نقایص و کاهش هزینه‌های تولید و حمایت بیشتر دولت حضور بیشتر و پررنگ‌تری در بازار عراق داشته باشند. صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان سالانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و بخش عمده آن مربوط به صادرات به بازار عراق است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.