کد مطلب: ۱۵۱۹۰۸

صدرنشینی آتاایر در آمار تاخیر تیر ماه

صدرنشینی آتاایر در آمار تاخیر تیر ماه

سازمان هواپیمایی کشوری آمار عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در تیر ماه امسال در فرودگاه مهرآباد تهران را اعلام کرد.

بر این اساس تعدادی از ایرلاین‌های ایرانی توانسته‌اند درصد تاخیرهای پروازی خود را کاهش دهند که در این میان کاهش درصد تاخیر پروازهای ایرلاین‌های دولتی بیشترین اهمیت را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در فهرست شرکت‌های هواپیمایی با تاخیرهای بالا صدرنشینی جدول به شرکت هواپیمایی آتا اختصاص یافته است. این شرکت در تیر ماه امسال ۵۷۱ پرواز داشته که از این رقم ۲۲۴ پرواز معادل ۳۹ درصد به موقع و ۳۴۷ پرواز معادل ۶۱ درصد با تاخیر انجام شده است. در کنار آن شرکت هواپیمایی نفت نیز از ۱۵۹ پروازی که داشته در ۹۵ پرواز تاخیر به ثبت رسانده که ۶۰ درصد از کل عملکرد ماه را شامل می‌شود.

پس از آن هم شرکت هواپیمایی تابان قرار گرفته. این ایرلاین در تیرماه امسال ۴۲۰ برنامه پروازی داشته که از این میان ۲۴۲ پرواز با تاخیر انجام شده که نشان‌دهنده عدد ۵۹ درصد از کل کارنامه این ایرلاین است.

پس از آنها شرکت هواپیمایی آسمان قرار گرفته است. این ایرلاین که با ثبت ۹۷۳ پرواز پرکارترین ایرلاین ایرانی بوده در ۵۴۶ برنامه پروازی تاخیر داشته که ۵۶ درصد از کل عملکرد آن را شامل می‌شود. پس از آسمان شرکت هواپیمایی کاسپین با ثبت ۵۵ درصد تاخیر قرار گرفته و شرکت هواپیمایی پویا ایر نیز تنها ۴ پرواز داشته، در دو برنامه پروازی تاخیر و در دو پرواز کار خود را بدون تاخیر انجام داده است.

دیگر ایرلاین‌های ایرانی عملکردی بهتر ثبت کرده‌اند و کمتر از ۵۰ درصد پروازهایشان با تاخیر همراه بوده که اصلی‌ترین تغییر به ایران‌ایر می‌رسد. این شرکت ایرانی که توانسته پس از سال‌های طولانی چند هواپیمای جدید به ناوگان خود اضافه کند، در آمار تاخیرهای پروازی روند کاهشی داشته و تنها د ر ۴۸ درصد پروازها تاخیر به ثبت رسانده است.

در آمار عملکرد مثبت ایرلاین‌ها نیز شرکت هواپیمایی معراج صدرنشین است. این ایرلاین در تیرماه ۹۶، ۹۳ برنامه پروازی داشته که از این رقم تنها ۲۲ پرواز معادل ۲۴ درصد آنها تاخیر داشته و ۷۶ درصد از پروازها نیز به موقع انجام شده است. پس از معراج شرکت‌های ساها، ستهران، قشم‌ایر، کیش‌ایر و ماهان قر ار گرفته‌اند.

در وضعیت تعداد پروازهای به ثبت رسیده در تیر ماه امسال شرکت هواپیمایی آسمان صدرنشین بوده است. این شرکت در این ماه ۹۷۳ پر واز داشته و با اختلاف پرکارترین ایرلاین ایرانی لقب گرفته است. پس از آن شرکت‌های ماهان، ایران‌ایر، هاتاایر، زاگرس و کاسپین قرار گرفته‌اند و در میان کم‌کارترین ایرلاین‌ها نیز پویا‌ایر با ۴، اترک‌ایر با ۵۲ و ساها با ۶۴ و معراج با ۹۳ برنامه پروازی ماهانه قرار دارند.

در آمار بیشترین پروازهای به موقع نیز ماهان با ثبت ۵۰۹ پرواز بیشترین سهم را داشته و پس از آن آسمان، ایران‌ایر و کیش‌ایر قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.