کد مطلب: ۷۱۶۷۲۸

صدور سند برای محلات کم‌برخوردار

صدور سند برای محلات کم‌برخوردار

خانه‌های مالکان محلات کم‌برخوردار که بدون اخذ مجوز ساخته شده و فاقد سند مالکیت است، سنددار می‌شود و به‌تازگی نیز آیین‌نامه‌ای برای مالکیت خانه‌های بدون سند تدوین شده است که می‌تواند اثرگذار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ همایش اقدامات انجام شده برای ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با حضور وزیر کشور و معاون اول رئیس‌جمهور در محل وزارت کشور برگزار شد.

به نقل از ایرنا، وزیر کشور در این همایش گفت: برای مسأله‌ای بسیار مهم از جهت عدالت‌پیشگی، رفع تبعیض، محرومیت‌زدایی و مسائل اجتماعی دور هم جمع شده‌ایم.

احمد وحیدی افزود: سلسله محله‌هایی را یافتیم که درست به آنها رسیدگی نشده است. این محله‌ها گاهی به‌دلیل رشد و شتاب مهاجرت به شهرها به این وضعیت رسیده‌اند و در آنجا با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.

وحیدی پرداختن به مسائل اجتماعی را از وظایف مهم وزارت کشور دانست و گفت: مشکلات این محلات و مناطق از نوع محرومیت و مسائل اقتصادی است که باید برای توانمند‌سازی آنها تلاش شود تا این افراد روی پای خود بایستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب محلات اشاره شده، گفت: در برخی از این محلات خانواده معظم شهدا حضور دارند و در نهایت پرداختن به مسائل اجتماعی از اهم اموری است که باید به آن توجه شود.

صدور سند برای مالکان محلات کم‌برخوردار

وزیر کشور ادامه داد: ما در این محلات با رشد شتابانی که اتفاق افتاده موارد فرهنگی و اجتماعی توسعه نداشته است و شاهد گسست‌های محله‌ای و محلاتی که مشکلات ملکی و مسکن دارند، هستیم و در کنار آن مردم بسیار خوبی در این محلات زندگی می‌کنند که انقلاب دوست و کشور دوست و مهربان هستند.

احمد وحیدی اضافه کرد: برای توجه به این مسأله، ساختاری برای محرومیت‌زدایی و عمران و توانمندسازی این محلات شکل گرفت و با حضور نهادهای مرتبط مانند ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادها و با صدور ابلاغیه‌هایی به استانداران مختلف و بخشداران و شهرداران امیدواریم بتوانیم در این حوزه کار مهمی را شکل دهیم.

وحیدی با اشاره به اقدامات موثر دولت در توجه به این مناطق و محلات گفت: خانه‌هایی مالکان محلات کم‌برخوردار که بدون اخذ مجوز ساخته شده و فاقد سند مالکیت است، سنددار می‌شود و به‌تازگی نیز آیین‌نامه‌ای برای مالکیت خانه‌های بدون سند تدوین شده است که می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که ساماندهی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در یک زمان‌بندی خوب انجام شود و تا پایان دولت این مناطق را به وضعیت قابل‌قبولی برسانیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.