کد مطلب: ۲۷۷۰۱۱

صنعتی شدن ساختمان سازی در ایران یک ضرورت است

صنعتی شدن ساختمان سازی در ایران یک ضرورت است

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعتی شدن ساختمان‌سازی در ایران یک ضرورت است، گفت: در این است که کیفیت این صنعت بیشتر و به لحاظ اقتصادی و صرفه‌جویی در زمان نیز به صرفه است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعتی شدن ساختمان‌سازی در ایران یک ضرورت است، گفت: در این است که کیفیت این صنعت بیشتر و به لحاظ اقتصادی و صرفه‌جویی در زمان نیز به صرفه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامرضا حیدری شامگاه سه شنبه در اولین گردهمایی انجمن انبوه سازان شهرستان ری در کهریزک گفت: یکی از بزرگترین مزیت‌های صنعت ساختمان کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده است که متاسفانه این صنعت در ایران هنوز به حالت سنتی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت بناهای مسکونی، تجاری و صنعتی نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان است افزود: برای اینکه کشور از حالت رکورد و بیکاری خارج شود نیازمند سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت ساختمان است و مستلزم تغییر نگاه حاکمیت و مردم به سرمایه دار تغییر اساسی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نگاه به سرمایه دار از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ایران دارای فراز و نشیب‌های فراوان بوده، این در حالی است که رونق این بخش نیازمند حضور سرمایه داران است.

وی یادآور شد: کار فرهنگی گسترده‌ای در سطح کشور لازم است تا نگاه منفی به سرمایه دار تغییر کند و در این زمنیه اول باید نگاه حاکمیت و حوزه‌های علمیه تغییر اساسی کند.

حیدری عنوان کرد: سرمایه داران نیز باید به نحوی با مردم برخورد کنند که افکار عمومی قبول کند که سرمایه داران برای نفع عمومی و ایجاد اشتغال و توسعه کشور پا به عرصه گذاشته‌اند.

وی در پایان یادآور شد: ایجاد انجمن انبوه سازان در هر شهری به عنوان یک سازمان مردم نهاد می‌توان پل ارتباطی خوبی برای بیان مشکلات مردم به مسئولان باشد و همچنین اینگونه گردهمایی‌ها می‌تواند در بلند مدت موجب افزایش کیفیت ساختمان‌ها شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان انبوه سازان استان تهران در ادامه این برنامه گفت: ساخت و ساز در کشور به دو صورت حمایتی مانند مسکن مهر با حمایت دولت و ساخت مسکن غیر حمایتی انجام می‌شود.

سعید کروبی با بیان اینکه 95 درصد ساخت و ساز در کشور به صورت غیر حمایتی احداث می‌شود، عنوان کرد: اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و دولت باید راهکارهایی در جهت تقویت انبوه‌سازان و فعالان حوزه مسکن داشته باشند تا این صنعت به سمت به روز شدن و کاهش هزینه‌ها حرکت کند.

وی یادآور شد: انجمن‌های انبوه سازان تهران از سال 1380 و شهرستان ری از سال 1396 تاسیس شده است تا بدین وسلیه این قشر تأثیر گذار جامعه بتواند کمکی در جهت حل مشکلات بافت فرسوده، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار کشور داشته باشند.

وی اضافه کرد: سازندگان و انبوه سازان اگر در سیاست‌های شهرسازی توسط شهرداری‌ها و بخشداری‌ها بکار گرفته شوند، می‌تواند کمک شایانی به توسعه پایدار شهر نمایند.

اولین گردهمایی انجمن انبوه سازان شهرستان ری شامگاه سه شنبه با هدف بررسی مشکلات این قشر با حضور علیجانی، حیدری و محجوب از نمایندگان مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، سالاری و خلیل آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان ادارات و انبوه سازان شهرستان ری برگزار شد.

در پایان این مراسم تعدادی از انبوه سازان نمونه شهرستان ری با اهدا لوح تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.