کد مطلب: ۶۲۴۸۱۶

کدام نوع از طراحی سایت برای کسب و کار شما مناسب‌تر است؟

کدام نوع از طراحی سایت برای کسب و کار شما مناسب‌تر است؟

طراحی سایت کدنویسی یا استفاده از ابزارهای طراحی سایت آماده مانند وردپرس هرکدام معایب و مزایای خود را دارند که بعنوان صاحب کسب و کار باید قبل از طراحی سایت به خوبی آن‌ها را شناخته و سپس اقدام نمائید.

شروع کسب و کار یعنی بعنوان کارآفرین باید مهارت‌های چندگانه‌ای داشته باشید و حداقلِ اطلاعات را در مورد همه چیز کسب کنید. یکی از مهمترین کارها برای هر کسب و کاری راه‌اندازی وب سایت است و شما به عنوان صاحب کسب و کار باید انواع وب سایت و اطلاعات اصلی در خصوص نحوه طراحی سایت را یاد بگیرید.

وب سایت در کمترین حالت کارت ویزیت و کاتالوگ آنلاین شما خواهد بود. بنابراین وقتی شما شروع به جستجوی اطلاعات در مورد طراحی سایت می‌کنید با مقالات جالبِ زیادی در مورد سازندگان وب سایت حرفه‌ای مواجه می‌شوید. ممکن است قبلاً هرگز در مورد آن موارد چیزی نشنیده باشید و به نظر آن‌ها راه حل مناسبی برای شما ارائه نموده باشند!

اما مطمئن نباشید که همه اطلاعات کامل گفته شود. به یاد داشته باشید همیشه گرانترین و یا ارزان‌ترین راه‌ حل‌ها بهترین نیستند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به انواع مدل‌ها و خدمات طراحی سایت بیندازیم (مطمئن هستیم که تبلیغات آن‌ها را دیده‌اید) و آن‌ها را با طراحی سایت کدنویسی حرفه‌ای مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک برای یک شرکت کوچک و یا استارتاپ مفید است.

ساخت وب سایت با CMS

CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا یک ابزار طراحی سایت آماده است. و آن را به عنوان ابزاری می‌شناسند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از قالب‌های آماده به طرح دلخواه خود برسید. شما همچنین می‌توانید با نصب افزونه‌های مورد نیاز و با چند تغییر آسان کد آن را به یک وب سایت اختصاصی تبدیل کنید. این بدان معناست که برای ساختن یک وب سایت زیبا نیازی به دانستن زیاد هیچ زبان برنامه‌نویسی ندارید. وسوسه‌انگیز شد؟

همچنین می‌توانید وب سایت خود را موبایل پسند (موبایل فرندلی) کنید و آن را با حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای تجارت الکترونیک ادغام کنید. محبوب‌ترین پلتفرم‌های اینگونه سایت‌ها وردپرس، جوملا و پرستاشاپ هستند.

2 31

حالا چه کسی باید از بین گزینه‌ها انتخاب کند؟

اگر تازه وارد کسب و کار شده‌اید و به تازگی شرکت خود را راه اندازی کرده‌اید، ساخت وب سایت با استفاده از پلتفرم‌های ذکر شده طراحی وب سایت‌ منطقی‌تر است. چرا؟

مزایای طراحی وب سایت با وردپرس یا دیگر پلتفرم‌ها

  • مقرون به صرفه

هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت یک وب سایت حرفه‌ای با یک فریلنسر کدنویس یا شرکت کدنویسی دارد. شما تا زمانیکه نتوانید یک کدنویس را استخدام کنید باید برای هر تغییری در وب سایت کدنویسی هزینه زیادی انجام دهید. در صورتیکه ایجاد تغییر در وب سایت‌های وردپرسی کار ساده‌تری است.

  • استفاده آسان

ساختن یک وب سایت با چنین ابزارهایی بسیار شهودی است. شما انتخاب زیادی در بین قالب‌های زیبای وب سایت خواهید داشت و می‌توانید به راحتی هر عنصری را که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید.

  • پشتیبانی فنی

به دلیل تعداد زیاد کاربر وب سایت‌های وردپرسی، افراد زیادی هستند که می‌توانند شما را در حل مشکلات راهنمایی کنند و به برخی از گزینه‌های پشتیبانی فنی بسیار مفید دسترسی خواهید داشت.

  • زمان

اگر وب سایت شما باید «سریعاً» آماده شود، وردپرس بهترین انتخاب است. شما می‌توانید خیلی سریع صفحه وب خود را ایجاد کنید. کار با یک توسعه دهنده وب و کدنویس زمان بسیار بیشتری از شما می‌گیرد.

معایب طراحی وب سایت با وردپرس یا دیگر پلتفرم‌ها

  • زمان بارگذاری

از آنجایی که کدها مشترک اند، ممکن است به دلیل استفاده از المان‌های مختلف باعث کندی سایت شود که با استفاده از افزونه‌های کش سایت می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

  • نسخه رایگان

استفاده از نسخه‌های رایگان قالب‌ها امکانات کمی را به شما خواهند داد.

طراحی وب سایت با کدنویسی

به عنوان یک قانون کلی، اگر یک توسعه دهنده وب یا برنامه‌نویس استخدام کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که وب سایت شما به روشی بسیار حرفه‌ای ساخته شود و کار کند. به خصوص اگر محدوده پروژه شما بزرگ یا کسب و کار شما بر پایه وب سایت باشد. یک طراح سایت اختصاصی زمان زیادی را صرف درک ایده‌های شما می‌کند و سپس وب سایتی ایجاد می‌کند که به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا تمام استراتژی و تکنیک‌های فروش خود را در وب سایت پیاده کنید.

با این حال، این روند همیشه به بهترین شکل کار نمی‌کند. این قانون برای همه صدق نمی‌کند. اگر یک توسعه دهنده و برنامه‌نویس آماتور یا بسیار ارزان استخدام کنید، ممکن است از طرح نهایی دلسرد شوید.

بیایید فرض کنیم که شما در نظر دارید یک وب سایت وردپرس طراحی کنید زیرا ارزان‌تر است. اما، ناگهان، یک پیشنهاد واقعا خوب از یک توسعه دهنده یا برنامه‌نویس دریافت می‌کنید. شما هیجان زده می‌شوید زیرا همیشه شنیده‌اید که ساختن یک وب سایت با برنامه‌نویس بهتر است. اما مراقب باشید!

وب سایت‌های کدنویسی شده هم می‌تواند بصورت قالب آماده باشد و یک طرح به چندین سایت تبدیل شود.

همچنین با تصمیم به همکاری با یک توسعه دهنده‌ بی‌تجربه، فقط پول و زمان خود را از دست خواهید داد. احتمال بسیار کمی وجود دارد که او نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد. اگر بودجه بسیار کمی دارید و نمی‌توانید یک تیم برای طراحی و پشتیبانی سایت کدنویسی تشکیل دهید به سراغ سایت کدنویسی نروید.

3 29

به هر حال، اجازه دهید مزایا و معایب طراحی وب سایت کدنویسی را بررسی کنیم.

مزایای طراحی وب سایت با کدنویسی

  • طراحی حرفه‌ای و منحصر به فرد

وب سایت شما کاملاً متناسب با نیازهای شما خواهد بود. این می‌تواند انواع ویژگی‌هایی را که ممکن است بخواهید داشته باشد. علاوه بر این، دیگر لازم نیست نگران باشید که وب سایت شما جای دیگر هم دیده شود.

  • سئو سایت (بهینه‌سازی سایت) برای افزایش نرخ تبدیل

طراح حرفه ای، وب سایت را به روشی ایجاد می‌کند تا سرنخ‌های بالقوه مشتریان شما را جذب کند.

  • سرعت صفحه بهتر

یک طراح سایت کدنویسی می‌تواند سرعت صفحات را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که سرعت وب سایت شما یکی از مهم‌ترین عوامل در مورد رتبه بالای شما در جستجوی گوگل است.

معایب طراحی وب سایت با کدنویسی

  • هزینه‌ها

این بزرگترین نقطه ضعف این انتخاب یعنی طراحی وب سایت کدنویسی شده است و می‌تواند مانعی برای همه مشاغل و کسب و کارهای کوچک باشد. طراحی سایت کدنویسی اختصاصی هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

  • زمان

فرآیند کار با یک توسعه دهنده خوب و ایجاد یک برنامه کاری با آن‌ها زمان می‌برد. اگر با یک شرکت طراحی سایت بسیار حرفه‌ای کار کنید، احتمال زیادی وجود دارد که آن‌ها سرشان شلوغ باشد و شما باید منتظر آن‌ها بمانید. وب سایت شما ممکن است مدتی زیادی طول بکشد تا آماده شود.

  • پشتیبانی

پس از طراحی یک سایت با استفاده از یک توسعه دهنده وب و کدنویس، نمی‌توانید به تنهایی به آن موردی اضافه کنید یا برخی از عملکردهای اساسی را تغییر دهید. در صورت بروز هرگونه مشکل فنی جدی، همیشه باید با توسعه دهنده و طراح خود تماس بگیرید و او باید به شما در حل مشکلات کمک کند.

کدام انتخاب شما است؟ سایت کدنویسی یا وردپرسی

همه چیز به بودجه و وقت شما، محدوده پروژه و مرحله توسعه کسب و کار بستگی دارد. تمام جوانب مثبت و منفی هر دو مدل طراحی سایت را در نظر بگیرید و بهترین را برای خود انتخاب کنید. از نظر ما وب سایتی بهتر است که بتواند نیازهای کسب و کار شما را برطرف کند و پلتفرم راه‌اندازی در درجه بعدی اهمیت قرار می‌گیرد.

باز تاکید می‌کنیم آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup به عنوان یک شرکت طراحی سایت که در هر دو زمینه طراحی سایت کدنویسی و طراحی سایت وردپرسی به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند، توصیه دارد اگر در ابتدای کار هستید و امکان هزینه زیاد ندارید سایت خود را با وردپرس جلو ببرید.

اما اگر مشکل هزینه زیاد ندارید و می‌خواهید به طور جدی از طریق وب سایت کسب درآمد کنید، همچنین می‌توانید تیم خوبی برای وب سایت و کسب و کار خود آماده کنید، به سراغ استخدام و به کارگیری یک یا چند نفر توسعه دهنده‌ وب و سرمایه‌گذاری روی آن بروید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالب بود برای من