خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۱۵۹۴

طرح اشتغال فراگیر، ۳۰ درصد موفق بوده است

طرح اشتغال فراگیر، ۳۰ درصد موفق بوده است

مشاور معاونت توسعه ی کارآفرینی وزارت تعاون بیان داشت: بسته اجرایی طرح اشتغال فراگیر بدلیل شرایط رکودی چندان موفق نبوده و در خوش بینانه‌ترین حالت تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

محمد رضا کارگر، مشاور معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با موضوع موانع و راهکارهای مسیر اشتغال در ایران و نیز بررسی طرح اشتغال فراگیر اظهار داشت: بسته اجرایی که تحت عنوان برنامه ی اشتغال فراگیر مطرح شده است و حتی مساله اشتغال روستایی نیز جزیی از آن است شامل مجموعه برنامه هایی است که در ۳ حوزه ی حفظ اشتغال موجود و پایداری بنگاه ها،توسعه ی اشتغال و ارتقای ظرفیت های موجود تولید و در نهایت ایجاد مجموعه ای از کسب و کارهای جدید(که اشتغال جدید هم خواهند داشت) می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: از جهت تامین منابع بودجه‌ای که از سوی دولت یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور توسعه ی فعالیت ها صورت می گیرد در واقع به دلیل شرایط رکودی موجود در اقتصاد کشور خیلی موفق نبوده‌ایم.

مشاور معاون توسعه ی کارآفرینی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تلاش‌هایی که در این خصوص صورت گرفته است در بهترین حالت صرف هدایت منابع موجود در شبکه ی بانکی (در قالب تسهیلات اقتصادی) شده است که برخی از این موارد نظیر حوزه اشتغال روستایی و عشایری نرخ ترجیحی داشته است.

کارگر در همین خصوص اذعان کرد: بخشی دیگر از نرخ ها، نرخ های واقعی اند که در این شرایط برای اینکه بتوانند به تولید پایدار دست یابند مقداری گران هستند.

مشاور معاون توسعه ی اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اساسا طبیعی است که از چنین سرمایه‌گذاری‌های گرانی خیلی استقبال نخواهد شد؛ کما اینکه در عمل نیز چنین اتفاقی تا حدودی روی داده است.

وی تصریح کرد: در مجموع با انجام مجموعه اقدامات پراکنده قاعدتا نمی توان به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار چندان امیدوار بود لذا باید بتوان در کنار این موضوعات ثبات نسبی در بازار کار و حفظ وضعیت موجود را نیز محقق کرد.

کارگر با بیان اینکه ضروری است مشوق های کارفرمایی و کارگری متفاوتی که در این بسته پیش‌بینی شده است به موقع تزریق شود بیان داشت: چنین اقدامی باعث می شود تا بتوانیم در مسیری که حداقل روی کاغذ برنامه ریزی و در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورایعالی اشتغال مصوب شده پیش برویم.

مشاور معاونت توسعه ی کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان ضمن تاکید بر هماهنگی و هم زمانی طرح فراگیر اشتغال و اقتصاد مقاومتی علاوه بر کمیت، ابعاد کیفی و انسانی این موضوع را مهم و قابل تامل ارزیابی کرد.

کارگر تصریح کرد: بخش عمده ای از مسائلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم به دلیل این است که برخی از اتفاقات در زمان مناسب روی نداده لذا باعث شده آن چرخه پیش بینی شده تا حد زیادی دچار آسیب گردد؛ اما در بهترین حالت می توان گفت ۳۰ درصد از آنچه که برنامه‌ریزی شده در مسیر خود در حال پیشرفت است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.