کد مطلب: ۳۱۴۹۲۱

طرح باروری ابرها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است

طرح باروری ابرها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است

مدیر مرکز باروری ابرها در استان یزد با اشاره به ضرورت تامین اعتبار لازم برای بارور کردن ابرها به صورت گسترده، گفت:‌ عدم تخصیص بودجه کافی جدی‌ترین معضل برای بارور کردن ابرها در استان یزد است.

« فرید گلکار»، با اشاره به این‌که در پی کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها روش‌های مختلفی برای مقابله با کم‌آبی مطرح شده است، اظهار کرد: باروری ابرها روشی جدید برای تاثیرگذاری بر روی ابرهای طبیعی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان این‌که چند سالی است که عملیات بارورسازی ابرها در کشور انجام می‌شود، افزود: با وجود مشکلاتی که پیش روی انجام این طرح است در سال جاری نیز بارور سازی ابرها با همکاری نیروی هوا و فضای سپاه عملیاتی می‌شود.

مدیر مرکز باروری ابرها با اشاره به این‌که کارهای عملیاتی این طرح درحال انجام است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح از نیمه آبان‌ماه امسال حداقل با یک فروند هواپیما انجام می‌شود که امیدواریم با پیگیری‌های صورت شده یک فروند به دو یا سه فروند ارتقاع یابد.

گلکار در ادامه به اعتبارات تخصیص یافته باروری ابرها اشاره و بیان کرد: یکی از جدی ترین مشکلات ما که مانع از انجام به موقع و گسترده این طرح می‌شود عدم تخصیص بودجه کافی است.

این مسئول افزود: بودجه تخصیص داده شده برای بارورسازی ابرها در سال گذشته 10 میلیارد تومان امسال باتوجه به گرانی‌ها شش میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با بیان این‌که کاهش چهار میلیاردی بودجه مرکز باروری ابرها را برای تهیه مواد و پهپاد در تنگنا قرار داده است، تصریح کرد: علی رغم افزایش درخواست‌های بارور کردن ابرها در استان یزد هیچ اقدامی برای افزایش اعتبارات یا حداقل ثابت نگه داشتن آن انجام نشده است .

مدیر مرکز باروری ابرها در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وزارت نیرو باید در این زمینه نوع نگاهش را تغییر دهد،اظهر کرد: اگر مرکز باروری ابرها در این زمینه کم کاری می‌کند مسئولین اعلام کنند.

گلکار یکی از دلایل تاخیر در بارورسازی ابرهای کشور را نداری و اعتبارات عنوان کرد و گفت: تا زمانی که حداقل ها فراهم نباشد، فشار بروری مرکز باروری ابرها است و نمی‌توانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که نبود اعتبارات لازم مسئولیت را از دوش مرکز باروری ابرها بر نمی‌دارد، خاطرنشان‌کرد: درخواست‌های مردم و دولت ما را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.