کد مطلب: ۵۸۷۷۸۳

چه خبر از طرح واردات خودرو؟

چه خبر از طرح واردات خودرو؟

به گفته یکی از نمایندگان، شورای نگهبان ایرادی به طرح مجلس برای واردات خودرو نگرفته است و تنها چند ابهام در این مورد وجود دارد که برای رفع آنها، طرح به مجلس بازگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد.

این نماینده مجلس در مورد آخرین وضعیت طرح مجلس برای واردات خودرو توضیح داد: بعد از آن که طرح واردات خودرو در قالب ماده چهار در صحن مجلس تصویب شد، شورای نگهبان ابهاماتی را در این مورد مطرح کرد. در حال حاضر نیز کمیسیون صنایع در حال بررسی است که به این ابهامات پاسخ دهد تا دوباره در صحن مجلس مطرح شود.

تلاش برای رفع ابهام از طرح مجلس برای واردات خودرو

وی افزود: روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار شد و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد. آقای طحان نظیف که نماینده شورای نگهبان و یکی از حقوقدانان این شورا هستند در این جلسه ابهام‌ها را برای کمیسیون مطرح کردند تا مرتفع شود.

فیروزی در ادامه افزود: قرار بود روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع تشکیل شود تا نظر دولت را هم در مورد ابهامات طرح مجلس برای واردات خودرو بگیریم. ولی متاسفانه آقای وزیر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و موضوع به جلسه بعدی کمیسیون صنایع که روز یکشنبه برگزار می‌شود موکول شد. امیدواریم در این جلسه ابهامات مرتفع شود تا طرح دوباره برای رای‌گیری به صحن رفته و به شورای نگهبان ارسال شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق مثبت در این مورد این بود که شورای نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس نگرفته، تنها چند ابهام وجود داشت که برای رفع ابهام به مجلس ارجاع دادند.

منبع: ایلنا

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    از تصاویر به نظر میاید که ماشینها را وارد کرده اند حالا منتظر مجوز ورود به بازار است .الله و اعلم

  • ناشناس

    انقد چند سال خبر گرونی شنیدیم دیگه هر چی میگن ادم باور نمی کنه خدا به داد مون برسه

  • ناشناس

    شما انگار تو این مملکت نیستید و نمی تونید دولت چه مشکلی داره. عزیزان اگر ماشین وارد بشه فقط قیمت آنقدر بالا هست که ما نمی تونیم رینگ ماشین را هم بخریم. و هدف از واردات این میشه که بتونن پول تریاردرها را بگیرن.
    پس خیالتان راحت ماشین با قیمت پایین وارد نمیشه چون اون موقع سایپا و ایران خودرو نمیتونه قرعه کشی کنه و هر از گاهی قیمت بازار را تغییر بده.

  • مالک

    بعید می‌دانم ارزان بشه چون کسری بودجه شدید دارند

  • ناشناس

    تمام کسانی که تو این جلسه دعوت هستن مخالف واردات خودرو هستن.مشخصه یک تصمیمی میگیرن که اصلا کسی نتونه وارد کنه.دولت ما از سودش نمیگذره فقط میخوان یک جوری بگن ما ازاد کردیم هیچ فرقی نمیکنه تو قیمتا.مردم مام ساده دل خوش به این طرح

  • ناشناس

    وقتی میگن آزاد شدن واردات منظورشون چیه؟ یعنی قراره روش تعرفه نکشن؟
    اگه بخوان مثل قدیم 100 درصد تعرفه رو ماشین های خارجی بکشن که اصلن واردات فایده نداره ، یه ماشین سطح پایین 10 هزار دلاری با تعرفه ی 100 درصدی میشه 540 میلیون ، کسی نمیتونه بخره

  • داود

    اینا چه منطقی دارن خدایا….
    نه میذارن خودرو وارد بشه
    نه هم میتونن خودرو به اندازه نیاز مردم بسازنبخدا این یعنی برای مسئولان کشور نیاز مردم اصلا مهم نیست….

  • ناشناس

    زرشک

  • ناشناس

    اصلا چرا آزاد نشه شاید یکی پول داشته باشه بخواد سوار ماشین ایمنی دار بشه ایقد خانواده می شناسم ک ۱پسر داشتن پراید همون ی پسرو کشت در صورتی ک ی ماشین بهتر بود شاید فوت نمیکردو و هزاران دلیل دیگه ک باید واردات آزاد بشه

  • ناشناس

    بگین یا خدا آزادش کنین، با چکار مردم بدبخت دارین ک باید از همه چیز محروم باشن، ایقد ارز خارج شد و چیزی بابتش وارد نشد، اینم یکی ،وارد بشه خودروسازان فکر خودشون و میکنن برا کیفیت ماشینشون،وقتی وارد نشه اصلا چرا ماشین بهتر بسازن همه مشتری دارن هم هر قیمتی دوس داشته باشن میفروشن