کد مطلب: ۴۸۰۱۵۰

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

طلای دست دوم کارمزد ندارد / برخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دوم

طلای دست دوم کارمزد ندارد / برخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دوم

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و مردم برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نوسان قیمت طلا خرید و فروش طلاهای دست دوم در بازار رونق گرفته است. حال سوال این است که آیا خرید طلای دست دوم، مجاز و قانونی است؟ مردم بابت خرید طلاهای دست دوم باید چقدر اجرت یا مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند؟

درهمین مورد نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به میزان تورم عمومی در جامعه آیا فروش طلای خانگی زیاد شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت طلا فروش طلای خانگی برای مردم جذاب شده است. خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و مردم برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنند.

مسعود یزدانی از ارائه طرحی به وزارت صنعت، معدن تجارت مبنی بر برخورد با فروشندگان طلای دست دوم خبر داد و افزود: ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم مصوبه داخلی تمام اتحادیه‌های فروشندگان طلا شده است اما در نظر داریم نحوه برخورد با فروشندگان طلای دست دوم قانونی شود. در گذشته مردم یک گرم طلا را 100 هزار تومان می‌خریدند؛ در حالی که ارزش یک گرم طلا به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. حالا مردم با فروش طلاهای خانگی خود ویلا یا خودرو می‌خرند.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: متاسفانه بابت خرید و فروش طلاهای دست دوم شکایت‌های زیادی از طلافروشان شده است؛ چرا که برخی‌ها از این موقعیت سواستفاده کرده و طلاهای دست دوم با عیار کم را به مردم فروخته‌اند. توصیه ما به مردم این است که به جای خرید طلای دست دوم مصنوعات طلا با اجرت کمتر را بخرند.

یزدانی تصریح کرد: این روزها به دلیل افزایش قیمت طلا برخی تولیدکنندگان طلا با اجرت‌های 20 تا 30 هزار تومانی را در هر گرم تولید کرده‌اند. این طلاها هم عیار درستی دارند و هم مردم موقع فروش ضرر نمی‌کنند.

خبر « پیش‌بینی بلند مدت قیمت طلا » را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودش فهمیده چی گفته!!!!!
    فقط دنبال منافع خودشان هستند.

  • علی

    اتحادیه طلا که قرنها سابقه فعالیت داره ،برای سوء استفاده خودی ،با کمال تاسفبا گذست قرنها یک روش منطقی و علمی به بازار خریدوفروش طلا نداده است. ای خدا اینگونه دردهای ریشه ای را به کجا ببریم.

  • sara

    میشه بگید فرق طلای دسته دوم با مصنوعات طلا با اجرت کمتر چیه؟جفتش که یکیه!!!!

    • علی اکبری

      منظورشون اینه که منفعت خرید و فروش طلا دست خودشان باشه و با عنوان من درآوردی غیر قانونی بودن خرید و فروش طلا مردم رو بترسونن …. خدا می دونه بعضی ها چه منفعتی از قبل اوضاع و احوال مملکت به جیب زداند … این اتحادیه فقط به طرف خودشون غش می کنه مردم کیلو چند

    • ناشناس

      طلای دست دوم یعنی طلای بدون اجرت مستعمل، ولی مصنوعات طلای کم اجرت یعنی طلای ساخته شده با اجرت کم

  • ناشناس

    یعنی چه غیر قانونی هست ملت سرمایه شون را به طلا تبدیل میکنن تا در مواقع اضطراری بدبخت تر نشند وضعیت بورس وتولید که چه بگم بدبخت وبدبختر کردند.

  • M

    موقع خرید طلافروشی ۷درصدسود میکشه رو طلابعدمیفروشه این کار قانونیه؟

  • سید

    این آقا هم خودشون را مسخره‌ی کردن اصلا معلوم نیست چی می گن فروش طلا غیر قانونیه یعنی چی یعنی فقط خودتون بفروشن و سودشو ببرین