کد مطلب: ۴۶۸۰۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طلا و دلار در هفته آینده چه می‌شوند؟ / شاید سقوط بزرگ در بازار ارز!

طلا و دلار در هفته آینده چه می‌شوند؟ / شاید سقوط بزرگ در بازار ارز!

در هفته گذشته دلار برخلاف پیش‌بینی‌ها نه‌تنها ارزان نشد بلکه بیشترین بازدهی هفتگی نسبت به دیگر بازارها را ثبت کرد. در این هفته دلار بیش از 10 درصد درحالی بازدهی داشت که میزان بازدهی در دو بازار سهام و طلا به ترتیب حدود هفت درصد و بیش از چهار درصد گزارش شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند بازار ارز بیشترین بازدهی هفتگی بازارها را در هفته گذشته داشته اما در هفته پیش‌رو آخرین سیگنال‌ها نشان می‌دهد احتمالا اتفاق جدیدی برای این بازار رخ خواهد داد.

رئیس جمهور گفته است که در هفته جدید گشایش اقتصادی در راه است و از نگاه برخی این گشایش می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز بگذارد.

از سوی دیگر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار کرده است: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی، آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم.

علاوه بر این، خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده که شماری از دیپلمات‌های خارجی در سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده‌اند طرح آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شود.

همزمان با گمانی‌زنی درباره گشایش اقتصادی این هفته، برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر طرح‌هایی مثل پیش‌فروش نفت (عرضه اوراق سلف نفتی در بورس) برای جذب نقدینگی مطرح شود یا گشایشی دیپلماسی در حوزه روابط با کشور چین رخ داده باشد، ممکن است این اتفاق ابتدا بر بازار ارز تاثیر بگذارد.

اما اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا هم قابل تامل بوده است.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید در صورتی که در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، پیروز شود خیلی سریع با ایران به توافق خواهد رسید.

کاهش تعداد جانباختگان روزانه کرونا به 132 نفر نیز سیگنال دیگر کاهش نااطمینانی‌ها و کاهش قیمت در دو بازار ارز و طلا است.

از سوی دیگر رئیس مجلس نیز بر گشایشی تاکید کرده که بازار پول و ارز را سامان می‌دهد.

اظهارات مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز نیز سیگنال هشداری دیگر برای این بازار است. رئیس کل بانک مرکزی گفته است: نرخ واقعی ارز رقمی بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن در بازار است.اگر بتوانیم نرخ ارز را پایین بیاوریم که در روزهای آینده انشاالله این اتفاق خواهد افتاد، نشان خواهیم داد که دولت هدف افزایش درآمد از طریق گرانی دلار ندارد.

با این اخبار و سیگنال‌ها به نظر می‌رسد بازار ارز روزهای پرچالشی را پیش‌رو دارد که در صورت کاهش قیمت در این بازار، این نوسان به بازار طلا نیز سرایت خواهد کرد اما به واسطه افزایش قیمت جهانی طلا، احتمالا میزان تاثیرپذیری طلا در مقایسه با دلار از تحولات پیش‌رو کمتر باشد. احتمالا هرچند دلار دچار نوسان قابل توجهی شود اما طلا به میزان دلار ارزان نشود.

احتمال تاثیرگذاری خبر خوش رئیس جمهور بر بازار ارز را در دو گزارش « خبر خوش رئیس جمهور » و « گشایش اقتصادی هفته آینده چیست؟ » بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار وطلا واقعی است و کمتر از ارزش ذاتیش داره معامله میشه و بورس در حباب وحشتناک به سر می برد حالا عاقلان دانند در کجا سرمایه گذاری کنند

  • ناشناس

    درامریکا ارزش پولشون 30 درصد کاهش داشته بعد بعضی میخواهند ارزش پول ما پایین نیاید هرکی میخواهد ارزش پولش پایین نیاید به سمت طلا میرود

  • ناشناس

    چه اتفاقی افتاده که دوباره قیمت دلار وطلا نزولی شده این الاکلنگ دولت برای فروختن دلار وطلا گرون به مردم بعد ارزان خریدن از مردم دولت با این کارها فقط اطمینان مردم نسبت به دولت از بین می بره مردم دلار وطلا خودتونو نفروشید

  • مهدی

    سلام من می خواهم کنسول بازی بخرم خیلی گران است ): ):
    بخرم یا صبر کنم؟

  • محمد

    تاحالا هیچ گشایشی از طرف دولت نبوده و نخواهد بود هرچی هس صد در صد به ضرر ملته

  • بهداد

    بعید می‌دونم خبر خاصی باشه. دولت دلار رو می‌بره بالا می فروشه و بعد میاره پایین می خره. این سیاست حال حاضر دولت ماست برای کسری بودجه. تا زمانی که ارتباطات برقرار نشه و دعواهای بین المللی تموم نشه اوضاع روانی و اقتصادی کشور به همین منوال هست.

  • Duomo

    مردمو بدجور گیر آوردن ???مردم امروز طلا میفروختنا ، طلا فروشا امروز کیف کردن . مردم شگفت انگیزی داریم?

  • ناشناس

    مثل داستان اول انتخابته میخواست ۱۰۰ روزه اقتصاد ایران و درمان کنه چرت میگن

  • ناشناس

    دوستان میخوام اقدام به فروش طلام کنم برای هفته اوله شهریور لازم دارم بنظرتون تا اون زمان بال میره یا پایین تر از اونی که الان هست میشه؟

  • ناشناس

    سلام.حن میخام گوشی بخرم.بنظرتون دلار پایین میاید???