کد مطلب: ۱۷۰۴۶۶

طلا ۳.۳۸ دلار افزایش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی 3.38 دلار افزایش یافت اما انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز گران‌بها شد.

قیمت طلا امروز در بازه محدودی در نوسان است اما در نزدیکی کمترین قیمت روز جمعه قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، روز جمعه طلا تحت تاثیر تقویت دلار و انتظارات برای انجام یک سری افزایش در نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پایان سال و در سال 2018 کاهش قیمت داشت.

هر اونس طلا امروز با 3.38 دلار 1278.45 دلار در هر اونس معامله شد. بهای این فلز گران‌بها روز جمعه 0.7 درصد به علت افزایش ارزش اوراق قرضه آمریکا کاهش یافت که بیشترین کاهش یک روزه از 26 اکتبر به شمار می‌رفت.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار طلا در این رابطه گفت: فروش‌های یکجای روز جمعه، حساسیت طلا به نوسانات اوراق قرضه آمریکا را نشان داد و بر اینکه تاکید کرد که در حال حاضر طلا به لحاظ دارایی امن بودن، برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست.

ریچارد شو، مدیر دارایی در بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در چین گفت انتظار برای یک افزایش در نرخ بهره در ماه آینده، قیمت طلا را محدود نگه داشته است.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال‌رزرو فیلادلفیا روز دوشنبه گفت انتظار دارد که در ماه آینده نرخ بهره افزایش یابد و بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 3 بار در سال آینده افزایش یابد.

شو گفت: بازارها در حال هضم این اخبار هستند و ما طی یک یا دو ماه آینده حرکات زیادی در قیمت طلا نمی‌بینیم.

افزایش نرخ بهره، دلار و ارزش اوراق قرضه آمریکا را تقویت می‌کند و با بالا بردن هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بهره مانند طلا، بر قیمت این فلز گران‌بها فشار وارد می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.