خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۶۶۹۷

طلب میلیاردی تامین اجتماعی از کارفرمایان

طلب میلیاردی تامین اجتماعی از کارفرمایان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: غیر از مطالباتی که از دولت داریم بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان هم از کارفرمایان طلبکاریم و باید در این زمینه راهکاری مناسب پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، توجه به شاخص‌های بهره‌وری در حوزه سرمایه گذاری تامین اجتماعی امری مهم و از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، علاوه بر دنبال کردن افزایش شاخص‌های بهره‌وری، به نقش حاکمیتی سازمان هم توجه داریم؛ اما این به این معنا نیست که نقش سهامداری خود را به بهانه این نقش نادیده بگیریم.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشستی با حضور مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این سازمان، افزود: اگر در بخش‌هایی نظیر دارو و پتروشیمی نقش حاکمیتی داریم؛ باید با روحیه بسیجی و عمل به تکلیف، سینه سپر کنیم و به یاری کشور بشتابیم. تأمین‌اجتماعی در حوزه بهبود شرایط و محیط کسب‌وکار نیز مسئولیت‌هایی دارد و باید بتواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند. مقام معظم رهبری تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تکلیف کرده‌اند و ما هم در این تکلیف نقش داریم و باید بتوانیم به درستی از عهده آن بر بیاییم.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری، باید در اقتصاد کلان کشور، نقش ویژه‌ای داشته باشد. ما در بیش از ۸ صنعت مهم کشور ظرفیت‌های جدی داریم. در تأمین مالی هم یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های نظام بانکی کشور را در اختیار داریم. در حوزه تأمین سرمایه هم شرکت صبا را داریم که به یکی از بزرگترین شرکت‌ها در این حوزه تبدیل شده است. البته باید بررسی کنیم و ببینیم که در هر حوزه، مطالبات و هزینه‌های ما در چه وضعیتی قراردارد؟ چقدر مطالبه از دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر داریم؟ در حوزه ‌بیمه، غیر از مطالباتی که از دولت داریم بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان هم از کارفرمایان طلبکاریم. در حوزه اقتصادی نیز پرونده‌هایی داریم که پس از سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. در واقع به نظر می‌رسد منابع مالی موردنیاز را به‌صورت بالقوه در اختیار داریم اما از همه ظرفیت‌های خود به درستی استفاده نکرده‌ایم و از نظر ارتقای بهره‌وری نیز اگر چه دستاورهای بزرگی داشته‌ایم اما در زمینه بازدهی دارایی‌ها حداقل سه برابر وضع موجود، تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: افزایش سودآوری در تأمین‌اجتماعی را باید به صورت جدی دنبال کنیم، اما در عین حال باید به بحث نگهداشت و کنترل و بهبود وضع موجود هم توجه کنیم. الحمدلله در این مدت کوتاه یک‌سال و اندی، زیرساخت‌ها برای افزایش بهره‌وری و حرکت‌های تحولی آماده شده است، اما همچنان باید حرکت در این مسیر را ادامه دهیم. توجه به نگهداشت و ایجاد ثبات در شرایط خدمت‌رسانی با رویکرد تحولی باید به صورت جدی پیگیری شود. همچنین تأمین‌اجتماعی در حوزه بهبود شرایط و محیط کسب‌وکار مسئولیت‌هایی دارد و باید بتواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند. مقام معظم رهبری تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تکلیف کرده‌اند و ما هم در این تکلیف نقش داریم و باید بتوانیم به درستی از عهده آن بر بیاییم.

وی با اشاره به اینکه مسائل تأمین‌اجتماعی هر روز پیچیده‌تر می‌شود، گفت: شما سرداران کشور در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی هستید و نیاز ما به تلاش‌ شما در سال آینده بیشتر از امسال است. باید بر مشکلات غلبه پیدا کنیم و مطمئنم در این دوره با همت شما می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به دستاوردهای بزرگ سازمان در دوره جدید مدیریتی، گفت: ما هر ماه ۳۵ هزار میلیارد تومان تعهد پرداخت کرده‌ایم، در حالیکه برخی گفته بودند ما یک ماه هم نمی‌توانیم پرداختی داشته باشیم. با این حال باید به نقطه‌ای برسیم که مدیریت با رویکرد تحولی اتفاق بیافتد.

موسوی با اشاره به ضرورت مدیریت و کنترل هزینه‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی در برخی حوزه‌ها و در شرکت‌های اقتصادی پرهزینه اداره می‌شود. به همین خاطر باید کاهش و مدیریت هزینه را در دستور کار داشته باشیم. باید برای بهره‌وری نیروی انسانی فکری بکنیم و روی مدیریت منابع انسانی تمرکز داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.