کد مطلب: ۵۳۹۴۱۰

طلب ۳۵ هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازان

طلب ۳۵ هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازان

دبیر انجمن قطعه‌سازان، میزان مطالبات تولیدکنندگان قطعات از خودروسازان را بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر میانگین قیمت سبد مواد اولیه قطعه‌سازان ایرانی ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ‌های جهانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مازیار بیگلو، با تشریح جزئیات جلسه عصر دیروز قطعه‌سازان و خودروسازان با رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: در این جلسه مشکلات اصلی و بحرانی صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی مطرح شد که مهم‌ترین آن، کمبود نقدینگی در این صنعت بود و از قیمت‌گذاری دستوری خودروها ناشی شده است.

وی ادامه داد: روزی که قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفت، شورای رقابت مصوبه افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو را صادر کرد که دیرهنگام بود و مشکلی از خودروسازان و قطعه‌سازان را حل نمی‌کند.

بیگلو با بیان اینکه در حال حاضر عرضه مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان خودرو به ویژه در زمینه فولاد وضعیت نابسامانی دارد، گفت:‌ با وجود اینکه قیمت‌ مواد اولیه باید بر مبنای نرخ‌های جهانی تعیین شود، اما شاهد این هستیم که با وجود کاهش نرخ‌های جهانی و همچنین ریزش ۲۰ درصدی قیمت ارز در کشور، قیمت مواد اولیه افزایشی است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: در حال حاضر میانگین سبد خرید مواد اولیه قطعه‌سازان ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ‌های جهانی است، به طوری که اگر این مواد را از خارج تهیه کنیم، به صرفه‌تر است.

بیگلو در ادامه با اشاره به تعدد نهادهای تصمیم‌گیر در خصوص صنعت خودروسازی، گفت: در جلسه دیروز، رئیس کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم اتخاذ ساز و کاری جهت مدیریت بازار مواد اولیه تأکید کرد، به طوری که نه فولادسازان و نه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی متضرر شوند و نه قطعه‌سازان.

بیگلو در مورد میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نیز گفت: میزان این مطالبات بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است و در حال حاضر خودروسازان طی سه، چهار هفته اخیر دریافت پول از بابت فروش خودرو نداشته‌اند در نتیجه پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز با مشکل جدی‌تری روبه‌رو شده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حضور و فعاایت این لگن مونتاژ کن ها به نفع کیست الله داند و بس. مردم ناراضی، قطعه ساز ناراضی، کارگر ناراضی!!!!