کد مطلب: ۱۸۱۹۴۵

وعده مدیرعامل ایدرو برای افزایش استفاده از ظرفیت کشتی‌سازی ایرانی

وعده مدیرعامل ایدرو برای افزایش استفاده از ظرفیت کشتی‌سازی ایرانی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت برای توسعه صنایع دریایی کشور فراوان است و با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته قطعا سال آینده از ظرفیت صنعت کشتی‌سازی داخل استفاده بیشتری در ساخت و تعمیرات کشتی می‌شود.

منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) در جمع خبرنگاران در بازدید از شرکت کشتی‌سازی صدرا در بهشهر، اظهار کرد: در حال حاضر فقط از حدود ۲۰ درصد ظرفیت صنایع دریایی کشور استفاده می‌شود و این وضعیت، خلاف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: در این راستا سند توسعه دریایی ایران تنظیم شده که طبق آن تا سال ۱۴۰۴ به حدود ۳۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

معظمی افزود: هر کشوری که امکان دسترسی به منابع آبی دارد از این فرصت طلایی استفاده می‌کند و خوشبختانه در ایران حدود ۵۰۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم که امیدوارم بتوانیم از ظرفیت بالقوه فراوانی که در صنعت دریایی کشور وجود دارد، به صورت درست بهره‌گیری کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان مرزهای آبی را محل توسعه قرار می‌دهند و به ویژه از این منطقه ژئواستراتژیک باید نهایت استفاه را ببریم.

معظمی گفت: صنعت دریایی کشور پتانسیل‌های بسیار فراوان و خوبی دارد که بخشی از آن ساخت و تعمیرات کشتی است و شرکت صنایع دریایی صدرا که در حوزه ساخت و تعمیر کشتی و تولید سکوهای نفتی با تناژ بالا فعالیت می کند، به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت خوب برای توسعه صنایع دریایی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: صنعت دریایی ایران دارای پتانسیل بالقوه بالایی است و امیدواریم دستگاه‌هایی مانند کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفت ایران به عنوان مصرف‌کننده محیطی را برای صنعت دریایی کشور فراهم کنند تا همه کارها در ایران انجام شود و از تولیدات و خدمات ملی استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صنایع به عنوان متولی و مسئول حمایت از صنعت کشور در تلاش است تا از شرکت‌های صنایع دریایی ایران حمایت کند و خوشبختانه با تفاهم‌هایی که صورت‌گرفته سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت داخل کشور هدایت می‌کنیم.

معظمی اظهار امیدواری کرد با تمهیداتی که در نظر گرفته‌شده و با حمایت نمایندگان مجلس از سال آینده بتوانیم بخشی از ظرفیت داخلی را بیشتر به کار بگیریم و شاهد توسعه بیشتر صنعت دریایی کشور باشیم.

وی گفت: قطعا پس از برجام فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده و مشارکت شرکت‌های بزرگ خارجی برای کار با ایران افزایش پیدا کرده اما از این پس بستگی به هنر ما دارد که بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه کشور، نیروهای توانمند و ارزشمند فراوان و تکنولوژی را با هم ترکیب کنیم تا صنعت دریایی کشور را رونق بیشتری بدهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: فرصت برای توسعه صنایع دریایی کشور فراوان است و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته قطعا سال آینده از ظرفیت صنعت کشتی‌سازی داخل کشور استفاده بیشتری در ساخت و تعمیرات کشتی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.