کد مطلب: ۶۵۱۱۲۴

رستوران‌ها عامل گرانی برنج! / نحوه توزیع برنج تغییر می‌کند؟

رستوران‌ها عامل گرانی برنج! / نحوه توزیع برنج تغییر می‌کند؟

وزیربازرگانی معتقد است که در اصناف دست‌اندرکار برنج خیانت‌ها و خطاهای بسیار وجود دارد. به‌ویژه در افراد صنف پزنده نظیر چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها که به‌عنوان ذخیره مصرف، برنج زیادی را در انبارها مخفی کرده و به خرید و فروش آن پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از هفته آینده نحوه توزیع برنج تغییر خواهد کرد. حبیب‌الله عسکراولادی، وزیر بازرگانی در مورد نحوه جدید توزیع برنج مطالبی بیان کرد.

وی در ابتدا در مورد توزیع برنج وارداتی گفت: قسمتی از برنج مصرفی ما وارداتی است که با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده هم‌اکنون برنج به اندازه کافی به بنادر ایران رسیده است.

وی افزود: البته در ماه‌های بهمن و اسفند در ورود این کالا مشکلاتی داشتیم. چون دو کشتی ما که حامل برنج وارداتی بود آسیب دید و از این نظر توزیع آن به تاخیر افتاد، ولی خوشبختانه در حال حاضر چند کشتی برنج وارد شده است که در حال تخلیه آنها هستیم.

وی از نمایندگان استانداری‌ها و فرمانداری‌ها خواست هرچه زودتر برای تحویل برنج وارداتی به وزارت بازرگانی مراجعه کنند تا نسبت به تحویل آن اقدام شود.

عسکر اولادی در مورد توزیع برنج داخلی گفت: در توزیع برنج داخلی که به صورت آزمایشی انجام شد، ما در اصناف دست‌اندرکار برنج خیانت‌ها و خطاهای بسیار دیدیم به‌خصوص در افراد صنف پزنده نظیر چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها که به‌عنوان ذخیره مصرف، برنج زیادی را در انبارها مخفی کرده و به خرید و فروش آن پرداخته‌اند.

همچنین کسانی که در سیستم توزیع هستند، تصور کردند نظارت دولت برداشته شده به همین دلیل دست به سوء‌استفاده‌هایی زدند.

وزیر بازرگانی برای توزیع بهتر برنج از همه اقشار مردم خواست پیشنهادات و انتقادات خود را به وزارت بازرگانی ارسال دارند تا در نحوه توزیع بهتر این کالا اقدام شود.

خبر دیگر اینکه در شرایطی که برنج داخلی به شدت گران و کمیاب است و نرخ برنج حول و حوش ۴۰ تومان دور می‌زند. شرکت گسترش خدمات بازرگانی راه‌حل این مشکل را در واردات زیاد و توزیع گسترده برنج خارجی یافته است.

براساس اطلاعیه شرکت گسترش خدمات بازرگانی، توزیع برنج وارداتی با قیمت هر کیلو ۷۵ ریال برای مصرف‌کننده همزمان با پخش سراسر کشور در تهران آغاز شد و همشهریان می‌توانند با مراجعه تدریجی به واحدهای صنفی و دیگر توزیع‌کنندگان برنج خارجی به ازای هر فرد خانواده سه کیلو با قیمت فوق دریافت کنند.

منبع: اقتصاد نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.به نظرم در آرد نانوایی ها که دولتی است،نظارت شدید داشته باشند،چون نانوایی ها با توجه به قیمت بسیار بالای آرد آزاد و آرد صنعت،آرد نانوایی ها به قیمت گزاف در نانوایی ها به فروش نرسد.چون اگر نان یارانه ای و نیمه یارانه ای کمیاب شود که انشالله با نظارت شدید دستگاه های نظارتی،این نیز ختم به خیر شود.باتشکر

  • ناشناس

    برنج هم قیمتش سه برابر بشه دست دلال ها ازش کوتاه میشه
    سریع اقدام کنید لطفاً ممنونم

  • ناشناس

    جان مادرتان همه‌چیز گرون شد به خدا درآمد ما دیگه جواب گوی زندگی نیست لطفاً نظارت کنید قیمت ها بیاد پایین

  • ناشناس

    عاجزند از اینکه یک لقمه نان تو سفره یک خانواده تک فرزند را تأمین کنند اصرار بر فرزند آوری و ازدواج جوانان می‌کنند واقعا عقل هم چیز خوبیه دیوانه های بدبخت

  • ناشناس

    افزایش قیمت کالاهای اساسی حتی با نظارت شدید هم قابل کنترل نیست . این نظارت ها نهایتن باعث سهمیه بندی و کمیاب شدن می شود به طوری که همه ی مردم تن به افزایش قیمت میدهند . تجربه های ناموفق قبلی گواه این موضوع است . برای کنترل قیمت به جای نمایش رسانه ای باید جلوی انتظارات تورمی گرفته شود که نیاز به جلب اعتماد مردم دارد . این کار تنها با افزایش تولید ناخالص داخلی ممکن است . چند راه برای افزایش درآمد جامعه وجود دارد . برای مثال می توان به گسترش گردشگری و تکیه بر صنایعی که مزیت نسبی نسبت به کشور های منطقه داریم مانند تولید انرژی های تجدید پذیر که متاسفانه با قوانین و رویکرد های فعلی این مهم کند جلو میرود . اگر در بر همان پاشنه سابق بگردد تعبیری حاصل نمی شود .

  • ناشناس

    درست میفرمایید اقا مجید گل ولی اگه دست دلال هاواقازاده ها وآشنایان کوتاه واحتکاروازهمه مهمتر به عراق وترکیه بخاطرارزان بودن قاچاق نشه.دوبرابرافغان دیگه هم بیان بازم کم نمیاد.روزی دست خداست.وخدا روزیه مهمان را میرسونه.اگه انصافی باش

  • ناشناس

    آدرس غلط ندید.یعنی اصلا ربطی به این نداره که هر چی قیمت برنج ایرانی بالاتر باشه به همون نسبت برنج خارجی که وارد کننده آن دولت هست گران‌تر فروخته میشه!!!بعد این برنج ایرانی که ۴۰ قیمت زدید کجاست؟؟یه سر هم شمال تشریف ببرید ببینید از زمان برداشت سال قبل خریدار عمده برنج و احتکار گر چه کسی بوده؟؟قیمت برنج خارجی در مبدا رشد ۰/۳ دلاری داشته نه بیشتر!!!فرمول ساده هست برنج ایرانی رو جمع میکنیم قیمت میره بالا بعد برنج وارداتی خودمون رو گرونتر میفروشیم.