خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۸۱۶۲

پیش‌بینی جدید در بلومبرگ:

طلا به‌زودی از قله ۱۹۰۰ دلار عبور می‌کند

طلا به‌زودی از قله ۱۹۰۰ دلار عبور می‌کند

مک‌گلون، تحلیلگر ارشد واحد اطلاعات بلومبرگ اخیرا در گزارشی پیش‌بینی کرده است که به‌زودی قیمت جهانی طلا از قله هزار و ۹۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده از سوی واحد اطلاعات بلومبرگ، گام بعدی برای بازار طلا عبور از قله هزار و ۹۰۰ دلار است که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ رخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو ، مایک مک‌گلون تحلیلگر ارشد در واحد اطلاعات بلومبرگ اخیرا در گزارشی نوشته است: طلا در حال حاضر همان مسیری را طی می‌کند که در سال ۲۰۰۸ پشت سر گذاشت. در آن زمان هر اونس طلا معادل هزار دلار بود. روند صعودی فلز زرد ادامه یافت تا در نهایت در سال ۲۰۱۱ به بیش از هزار و ۹۰۰ دلار رسید.

به‌گفته مک‌گلون، کاهش نرخ بهره تا حدود صفر درصد در دسامبر ۲۰۰۸ از مهم‌ترین دلایل رشد چشمگیر بازار طلا بود. حالا به‌نظر می‌رسد، شیوع ویروس کرونا هم کاتالیزوری است که موجب ثبت رکوردهای جدید در این بازار خواهد شد.

این تحلیلگر بازار با اشاره به رابطه‌ای که میان فلز گرانبهای طلا و نرخ بهره وجود دارد گفته است: محرک‌های مالی فدرال‌رزرو در سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسیده است و در عین حال نرخ بهره که در نزدیکی صفر درصد قرار دارد، طلا را در همان مسیر سال ۲۰۰۸ قرار داده است. انتظار می‌رود، به زودی طلا از قله هزار و ۹۰۰ دلار عبور کند.

از دیگر عوامل مهمی که در پیش‌بینی آینده طلا باید به آن توجه کرد، نسبت بدهی دولت‌ها به تولید ناخالص داخلی است.

به‌گفته او، دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در حال تزریق پول به بازارهای مالی هستند و بدون تردید با افزایش سطح بدهی‌ها، قیمت طلا رشد خواهد کرد.

مک‌گلون همچنین معتقد است که تقویت دلار آمریکا به‌هیچ‌وجه تهدیدی برای بازار طلا محسوب نمی‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرا همه چیز داره سرسام آور گران مشه وهیچکه جلودارش نیست ای کاش این زلزله هرچه زودتر میامد این گرانی ومصوبانش راباخودمیبلعید

  • ناشناس

    بدون شک طلا روند صعودی داره
    من که خریدم.،،،

  • ناشناس

    سلام
    ای کاش زلزله دیشب مقداری بیشترشدت داشت تاحداقل مسئولین رابیدارمی کرد
    خسته شدیم از این وضعیت .
    چرااین همه گرانی است وهیچ کس جلودارش نیست.
    این وضعیت کی متوقف خواهدشد.

  • تاجر طلا

    طلا بخرید چون سال ۹۱ اونس ۱۹۰۰ دلار بود ، طلا ترسی از ۱۹۰۰ دلار نداره ، تا میتونید طلا بخرید پیشنهاد جهانی تا سقف ۳۰۰۰ دلار بود برا هر اونس من خریدم ، تو ده روز گرمی ۱۲۰۰۰ رفته روش

  • ناشناس

    اکر دلار جهانی بره پائین طلا جهانی میره بالا اگر دلار جهانی بره بالا طلا جهانی میاد پائین ولی داخل ایران نمیاد چون ارزش طلا با دلاره و پول ما هر روز داره بی ارزش میشه

  • امیر

    تو دنیای امروز طلا خالصترین . ناب ترین و باارزشترینه . اگه میتونید حتما بخرید…

  • سعید

    سلام با توجه به شرایط جهانی برا خرید یکم که نزولی شد سریع بخرید چون حداقل تا گرمی 700میرسه

  • ناشناس

    شما چه مردمانی هستید البته تعداد کمی ولی همین تعداد کم هم باعث دل گرمی مسئولین می‌شود وما مردم را خر آنهم از خرهای گوش دراز حساب می‌کنند چطور دلتان به گرانی مثلا طلا خوش میشه وبا ذوق میگید بخرید بازم میره بالاتر به جای این داد بزنید سر مسئولین که درد دل یک پدر که بچه اش گفته بابا اقلا یه پراید بخر منم دوست دارم بیای درب مدرسه منا ببری به خدا این زندگی ننگ است برای تمام قشرها

  • ناشناس

    بریدبخرید وقتی اومد پایین میگم حقتونه

  • سحر

    دوستان عزیز برا کامنت هاتون متاسفم.ملتی که نسبت به اینکه تو این گرونی طلا بخره اینقدر حریصه باید به حالش گریست.بعضی از مردم مایه ننگ این سرزمین هستن.