کد مطلب: ۲۹۲۸۲۲

عدم شفافیت در درآمدهای نفتی اقلیم کردستان

عدم شفافیت در درآمدهای نفتی اقلیم کردستان

رئیس کمیسیون منابع طبیعی در پارلمان کردستان، با انتقاد از نبود شفافیت در درآمدهای نفتی اقلیم کردستان، اعلام کرد که با وجود افزایش میزان درآمدهای نفتی، مقدار افزایش یافته آن به وزارت دارایی اقلیم داده نمی‌شود.

شیرکو جودت در گفتگو با سایت خبری کوردیو اعلام کرد که درآمدهای نفتی اقلیم کردستان نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته و وزارت منابع طبیعی اقلیم پس از پرداخت هزینه‌های استخراج و صادرات نفت و بدهی‌های مربوطه، هر ماه از فروش نفت اقلیم، به میزان 378 میلیون دلار کسب درآمد می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس کمسیون منابع طبیعی در پارلمان کردستان افزود که با وجود این میزان از افزایش درآمدهای نفتی، اما شفافیتی در این درآمدها وجود ندارد و وزارت منابع طبیعی مقدار افزایش یافته آن را به وزارت دارایی تحویل نداده و بودجه پرداختی به وزارت دارایی اقلیم متناسب با افزایش درآمدهای نفتی افزایش نیافته است.

وی تاکید کرد که باید دولت اقلیم کردستان در این مورد وزارت منابع طبیعی را مورد بازخواست قرار داده و این وزارت را ملزم به افزایش بودجه پرداختی به وزارت دارایی اقلیم کند.

همچنین گفت که کمیسیون منابع طبیعی پارلمان چندین بار این مسئله را پیگیری و اعلام کرده که درآمدهای نفتی به صورت کامل به وزارت دارایی داده نمی شود و باید سرنوشت میزان افزایش یافته این درآمدها مشخص شود.

این در حالی است که دولت اقلیم در 4 سال گذشته با اعلام اینکه به دلیل کاهش نرخ نفت و کاهش درآمدهای نفتی خود قادر به پرداخت کامل حقوق به کارمندان و حقوق بگیران اقلیم نیست و طی سه سال گذشته با پیاده کردنی سیستمی تحت عنوان پس انداز حقوق، اقدام به کاهش چشمگیر حقوق پرداختی به کارمندان و حقوق‌بگیران اقلیم کرده و این حقوق‌ها به صورت نصفه و با تعویق‌های چندماهه پرداخت می‌شود و با وجود اینکه در ابتدا تاکید می شد که این سیستم موقتی و تا پایان بحران اقتصادی است، اما هنوز علیرغم افزایش درآمدهای نفتی، میزان حقوق پرداختی، افزایش نیافته است.

منبع: کردپرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.