کد مطلب: ۱۷۷۴۶۵

عربستان به زنان اجازه راندن کامیون و موتور را هم داد!

عربستان به زنان اجازه راندن کامیون و موتور را هم داد!

مسؤولان عربستانی اعلام کردند: زنان در این کشور می‌توانند همانند مردان برای اخذ گواهینامه رانندگی موتورسیکلت و کامیون اقدام کرده و موتور سیکلت و کامیون نیز برانند.

اداره راهنمایی و رانندگی و فرماندهی نیروهای امنیت جاده‌ها در عربستان اعلام کرد: زنان در این کشور می‌توانند کامیون و موتور سیکلت نیز برانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اداره راهنمایی و رانندگی و فرماندهی نیروهای امنیت جاده‌ها در عربستان افزود: صدور این مجوز مطابق با دستورات راهنمایی و رانندگی بوده و لایحه اجرایی آن برای زنان و مردان برابر است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی اداره راهنمایی و رانندگی عربستان، زنان به زودی می‌توانند با رعایت شروط لازم برای رانندگی کامیون و موتورسیکلت که در آیین‌نامه ذکر شده، کامیون و موتور سیکلت نیز برانند.

این اداره توضیح داد: ۱۸ سال تمام شرط اخذ گواهینامه ویژه رانندگی و گواهینامه موتورسیکلت و ۲۰ سال تمام شرط اخذ گواهینامه عمومی و وسایل نقلیه عمومی است.

این اداره افزود: غیر از اینها کسانی که ۱۷ سال دارند می‌توانند اقدام به اخذ یک گواهینامه موقت یک ساله کنند.

فرماندهی نیروهای امنیت جاده‌ها گفت: ما تجربیات قبلی در زمینه انعقاد قرارداد با تعدادی از زنان برای کار در مراکز کنترل امنیتی در ورودی‌های پایتخت دینی کشور در جریان موسم حج را داشته‌ایم.

این فرماندهی افزود: فعالیت نیروی زن در مراکز ایست بازرسی و مراکز گشت‌زنی‌ها برای برخورد با متخلفین و استفاده‌کنندگان جاده‌ها طبق مقتضیات امر خواهد بود.

وی گفت: هیچ مانعی وجود ندارد وظایف نظامی بعد از آموزش، آماده‌سازی و افزایش توانمندی نیروهای زن تغییر کند.

عربستان در اواخر سپتامبر گذشته به زنان اجازه رانندگی داد و قرار است اجرای این طرح از سال آتی میلادی آغاز شود.

منبع: روزنامه القدس العربی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.