کد مطلب: ۲۶۸۰۱۵

عربستان تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد

عربستان تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد

یک منبع صنعتی آگاه از برنامه های تولید نفت عربستان گفت، ریاض قصد دارد میزان تولید نفت خود را در ماه جولای به رقم بی سابقه ۱۱ میلیون بشکه در روز برساند، که ۲۰۰ هزار بشکه بالاتر از ماه ژوئن خواهد بود.

یک منبع صنعتی آگاه از برنامه‌های تولید نفت عربستان گفت، ریاض قصد دارد میزان تولید نفت خود را در ماه جولای به رقم بی سابقه 11 میلیون بشکه در روز برساند، که 200 هزار بشکه بالاتر از حدود 10.8 میلیون بشکه ای است که این کشور در ماه ژوئن تولید کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوپک روز شنبه با روسیه و دیگر متحدانش توافق کرد که از ابتدای ماه جولای تولید خود را به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

عربستان هم وعده داده که عرضه نفت خود را «به شکلی قابل سنجش» افزایش دهد، اما به صورت رسمی نگفته که چه میزان تولید خود را افزایش خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که آیا این افزایش تولید صرف صادرات خواهد شد یا به ذخایر نفتی عربستان خواهد رفت. یک منبع دیگر گفت، این افزایش تولید روانه بازار خواهد شد.

این اقدام عربستان نشان می دهد که بعد از درخواست آمریکا مبنی بر افزایش تولید و کاهش قیمت نفت، ریاض در پایین آوردن قیمت نفت جدی است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته، واشنگتن از همه کشورها می خواهد که تا ماه نوامبر خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز شنبه گفته بود، کشورش تولید خود را چند صد هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

منابع آگاه در اوپک گفتند، اوپک به تنهایی حدود 770 هزار بشکه از یک میلیون بشکه‌ای که قرار است افزایش یابد را تامین خواهد کرد و تولید کنندگان غیر عضو اوپک نیز تولید خود را حدود 185 هزار بشکه افزایش خواهند داد.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.