کد مطلب: ۱۹۶۸۷۱

عربستان ۱.۵۶ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی منتشر می‌کند

عربستان ۱.۵۶ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی منتشر می‌کند

وزارت اقتصاد عربستان سعودی جهت استفاده از سرمایه‌های مردم، به صورت ماهانه اقدام به انتشار اوراق مالی اسلامی یا صکوک می‌نماید.

وزارت اقتصاد و دارایی عربستان سعودی روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که در پنجمین پیشنهاد ماهانه خود از طریق اوراق مالی اسلامی، ۱.۵ میلیارد دلار صکوک برای عرضه در بازار داخلی منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این وزارتخانه اقدام به انتشار صکوک با ارقام و دوره‌های بازپرداخت مختلف در داخل عربستان و بر پایه پول ملی این کشور کرده است.

در همین راستا بسته اول این اوراق با ارزش ۴، ۱۲۵ میلیارد ریال (معادل ۱.۱ میلیارد دلار) صکوک با دوره پنج ساله منتشر شد. بسته‌های دوم و سوم این اوراق نیز به ترتیب، ۲۲۵ میلیون ریال (معادل ۶۰ میلیون دلار) به صورت هفت ساله و ۱.۵ میلیارد ریال (معادل ۴۰۰ میلیون دلار) با بازه ۱۰ ساله عرضه کرده است.

بر این اساس وزارت اقتصاد و دارایی عربستان قصد دارد ۵.۸۵ میلیارد ریال عربستان معادل ۱.۵۶ میلیارد دلار اوراق صکوک منتشر نماید.

وزارتخانه اقتصاد و دارایی عربستان در ماه گذشته نیز مبلغ ۱.۲۷۳ میلیارد دلار صکوک بر پایه ارز داخلی به فروش رسانده است.

انتشار اوراق صکوک که یک ابزار تامین مالی اسلامی محسوب می‌شود، به یکی از روش‌های متداول دولت عربستان برای تامین منابع مالی لازم در بودجه این کشور تبدیل شده است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.